Tapsa Kirjoitettu 25. Joulukuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 25. Joulukuuta, 2010 Moro. Elikkäs vaihdeloota ääntää todella voimakkaasti kakkosvaihteella ajettaessa. Oiskos vinkkejä, laakerit vaihtoon ? Vai kenties koko loota ? Minkälainen homma on laatikon irroitus ? Lasketaanko apurunko moottorin kans alas vai voiko moottorin jättää autoon "roikkumaan" ? Apurunkohan on pakko käyttää pois, vai riittääkö että löysää vaan sen roikkumaan ? Ääni kuuluu n. 2500-3000rpm, kakkosella ajettaessa, välillä myös kolmosella pientä ääntä. Öljyt vaihdettu joskus huhti-toukokuussa jolloin samanmoinen, tosin hieman pienempi rohina hävisi. Auto on -01 MC eli R50 ilmeisesti. Ajettu 255 tkm. Kiitos vastauksista. PS. Onko muilla ollut vaihdelaatikoissa ääntelyä. En jaksanut kaikkia viestiketjuja lukea, ois tietty varmaan voinu löytyä ratkaisuja. :)
johnny Kirjoitettu 2. Tammikuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 2. Tammikuuta, 2011 laakerit tai hammaspyörät varmaan jollain tavalla kuluneet? jos aiot ottaa koko laatikon alas täytyy apurunko ottaa pois, moottorin taas voi jättää sinne omalle paikalle 'roikkumaan' mut jonkun T-palkin/kannattimen varaan. tässä samassa 'bmw - mini tekniikka' osiossa on ainakin se rallatus viestiketju (ja on varmaan muitakin) x) Ehkä siitä on jotain apua? kiva tietää et r50nen pystyy tuollaisiin hurjiin kilometrilukemiin :))
Tapsa Kirjoitettu 5. Tammikuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 5. Tammikuuta, 2011 Juu, eihän toi kilometrimäärä pitäisi olla ongelma millekkään automerkille :D Auto on meillä nyt toista talvea, viime talvena oli samanlaista vaihteistoääntä auton oston jälkeen, ei alkanut automyyjä/myyntiliike millekkään. Vaihdoin öljyt lootaan ja ääni lakkas. Nyt taas pakkasten tullen ääni palannut takaisin :( Varmaan olisi syytä laittaa "originaali" öljyt lootaan, silloin laitoin työpaikan hanasta Mobil 1 SHC öljyn, 75W-90 Semisynthetic (en laittais toisten autoon(jos niin ei valmistaja ilmoita), enkä myöskään neuvo :) ). Enpä tiedä tota BMW/MINIn ilmoittamaa viskositeettia. Oulun Wetterillä kertoi vaan että nelisen litraa on tilavuus, ja hinta jtn. 20€/l, (ei pidä ollenkaan paikkaansa !!!), laatikkoon mahtui hieman yli 2l. :D
johnny Kirjoitettu 5. Tammikuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 5. Tammikuuta, 2011 juu ei pitäisi ei.. ::) onko ruostevaurioita esiintynyt? öljyä ei mullakaan menny ku joku pari litraa siihen laatikkoon? ostin sitä laakkoselta silloin sen laatikkorempan takia neljä litraa, koska minin omassa huoltokirjassa oli öljymääräksi laitettu 4l ? en muista enää mitä öljyä se oli mut hinta taisi ollu tuo sama 20e/litralta. ei kyl parane kauheesti läikyttää :D
Tapsa Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2011 Enpä ole ruostetta havainnut, muuta kuin takapöntössä :D Jota tuli hitsailtua tuossa n. kk sitten, kun roikkui takapönttö toisesta laidasta hieman niin ajattelin hitsata kannakkeen kiinni. Ja kaikkihan sen tietävät miten käy kun hitsaa ruostunuta peltiä :D Nyt n. 20 reikää pöntön yläpuolella, mut ei kuitenkaan ääni ole hirveä. Juu, eipä tuon hintaisia öljyjä oikein viitsi maahan kaadella :) Tuli tossa itelläkin ostettua arvokasta ainetta; 7780€/kg, noh se oli vaan 3gramman hopeajoutos-maali (n.23€) jolla yritin korjata takalasinlämmitintä, mut eihän sitä siitäkään mitään tullut. Jostain syystä siitä ei virta läpi kulje. Katkeamakohdan yli vedetty maali n.5cm matkalta, vastus on liian suuri että virta kulkis ko. kohdasta, kiertää toista reittiä pitkin. Noh, täähän on vaan elämää !! Ei muuta kuin leuka pystyyn ja REIPPAASTI kohti uusia pettymyksiä :D
johnny Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2011 hienoa! pöntöt ruostuu juu.. ja niitä on tosiaan vähän paha hitsailla, omasta oli jo sadan tonnin paikkeila ruostunut puhki samoin takalasinlämmittin on alkanu temppuilemaan.. välillä ei sulata kun jonkun nurkan vaan siitä takalasista. ? katsastuskin olisi ens viikolla.. kässäri ei pela, tööttinappulat puuttuu, osa valoista ei pala, airbägin merkkivalo palaa jatkuvasti, kaikkea pientä kiusaa ^-^
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään