Jump to content

Rohkea rokan syö - vaihdelaatikko remonttiin


Idefix

Recommended Posts

Nyt on hetki jolloin ei enää voi jäädä odottelemaan että taivaasta tipahtaa priimakuntoinen laatikko viereen...täytyy alkaa operoimaan itse. Olo on vähän kuin kirurgilla ensimmäisenä työpäivänä, hetkeä ennen kuin tekee ensimmäisen viillon - tai kun lentäjällä joka esimmäistä kertaa nostaa lentokoneen yksin ilmaan, tietäen että nyt se on sitten myös tuotava yksin myös alas....Eli eli, laatikon purkuun olen lähdössä..

 

Minulla on kaksi nelisynkro yksilöä. Toisessa on synkronoinnin ohjainhampaat (ne pienet) huonossa hapessa, mutta muuten vaihteet menee paikoilleen helposti ja sujuvasti. TOisessa taas ne hampaat on hyvät, mutta siirtäjän haarukka lipsuu ja vääntyilee niin että ei meinaa jaksaa työntää vaihteita päälle. Plus sitten vielä on yksi 90 l muuttolaatikko täynnä uutta ja vanhaa laatikon osaa (osa jopa vanhoissa tehtaan varaosapahveissa) joten täytyy katsoa mitä sieltä löytyy.

 

Onko jollain kopsata minulla vanhan Haynesin käsikirjan vaihdelaatikko kappaletta. Siellä kuulemma oli parhaat se selkeimmät ohjeet/kuvat oikeasta työjärjestyksestä jne. Kolme varaosakirjaa mulla jo on mutta tuo Haynes on kuulemmä tässä kohti haka...

 

Toinen kysymys, Onko vaihdelaatikossa mitään osaa joka on työstetty juuri niihin kuoriin sopivaksi? Vai onko kaikkien samanlaisten laatikoiden osat keskenään vaihtokelposet?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...