No niin, kesäloma lähenee ja sitä myöten aikaa ehkä ajellakin, niin lienee aika ottaa itseään niskasta kiinni, ja tehdä etupäähän tarvittavat korjaukset ja huollot.
@Igoroli ystävällinen ja lainasi hihnatyökalua jo talvella, josko nyt ottaisi sen vihdoin käyttöönkin ja ahtimelle öljyhuolto. Öljy ja uudet tiivisteet odottaneet jo tovin tallissa.
Molemmat jousijalan ylätuet näyttävät revenneen, eli vaihtoon nekin. Ja tosiaan ravistusta kiihdytyksissä, niin vetari(t) vaihtoon. Pystyykö noista maallikko tunnistamaan, kumpi sökönä, vai onko parempi uhrata rahaa molempiin? Yhdystangot ajattelin varmuudeksi vaihtaa, kun osat siinä levällään kuitenkin. Samoin vakaajan puslat. (Taakse piti jo puslat aiemmin keväällä vaihtaa, mutta totesin, että vaatinee vähän laajempaa availua, että mahtuu jakari/lenkki vakaajan pultin/muttarin päähän kiinni!) Samoin onko syytä vaihtaa akselitiivisteet?
Ja tunnistaako arvon palstaväki, mitä muuta kuluvaista olisi syytä vähintään tarkistaa tai vaihtaa "varmuudeksi" etupäästä, kun ahdin irti, sekä vetarit / iskarit? Ei nyt ylettömiä budjetteja ole käytössä, mutta ei viitsisi muutaman euron osan takia lähteä syksyllä uudestaan purkuhommiin.