Jump to content

johsar

Jäsenet
  • Viestit

    4
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

Viimeisimmät vierailijat profiilissa

Toiminto on estetty, eikä se näy muille käyttäjille.

johsar's Achievements

  1. johsar

    Laturi vai ohjaustehostin

    No niin. Ohjaustehostimen moottorihan se siellä on oikosulussa. Mistäs uuden huokeimmin saisi hankittua vai kannattaako puhdistaa ja kokeilla tuleeko vanhasta vielä kalua (huomioiden että itsellä ei ole oikein olosuhteiden puolesta mahdollisuutta enää tällaisia töitä tehdä)?
  2. johsar

    Laturi vai ohjaustehostin

    Akku on pari vuotta vanha ja ihan tikissä. Jos tuota lähtee korjaamaan halvemmasta päästä, niin mitä kaikkea kannattaa uusia hihnan vaihdon yhteydessä? Kampiakselin siimapyörä, kiristin? Eli mitä kaikkea on syytä uusia kun kerran alkaa touhuamaan...
  3. johsar

    Laturi vai ohjaustehostin

    Kun tuo tapahtui, ei tullut mieleen kokeilla laturia kuinka kuuma se on. Myöhemmin koekäyttäessä se ei kuumentunut eikä haissut. Hihna ei ole pitänyt perinteistä ujellusta luistamisen merkiksi, mutta toisaalta ei mitään tietoa onko sitä ikinä edes vaihdettu. Tarviikohan sitä vaan alkaa vaihtamaan osia kerrallaan kun ei järki sano missä vika on silloin ollut. Nyt sitä ei tahdo saada toistettua, mutta latausvalo palaa ja ohjaustehostin ei toimi. Jos/kun se nyt näyttää melko normaalin latausjännitteen, niin onko mahdollista että häiriö on vain jäänyt muistiin ja vaatisi vikakuittauksen (ja siksi ohjaustehostin on pois pelistä)?
  4. Nyt olisi apu tarpeen, vanhoja viestejä kahlasin mutta vastaavaa en löytänyt. Kyseessä R50 2004, jossa akun latausvalo syttyi ajossa ja samalla ohjaustehostin lopetti toimintansa. Lisäksi tuli voimakas palaneen käry, mutta mitään vaurioita ei kuitenkaan missään näkynyt. Haju tuntui leijuvan laturin tienoilla, mutta vaikea sanoa missä hajun lähde oli. Onneksi oltiin melkein kotipihassa. Kun auto oli jokusen tunnin seissyt niin auto käyntiin, jolloin latausvalo välillä paloi ja välillä sammui. Mitään käryä ei enää tullut, ohjaustehostin ei edelleenkään toiminut ja latausvalo alkoi palamaan pysyvästi. Käynnissä ollessa jännite oli akun navoista mitattuna 14.10-14.20V. Auto käytettiin normaalilämpöihin eikä tilanne miksikään muuttunut. Voiko kyseessä olla latausvika jolloin joku automatiikka pysäyttää ohjaustehostimen toiminnan? Vai onko ohjaustehostin hajonnut ja aiheuttanut latausvalon palamisen?
×
×
  • Luo uusi...