Jump to content

ajokki

Jäsenet
  • Viestit

    1
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

ajokki's Achievements

  1. Hei kaikille Pyydän mahtua ryhmään. Nyt lähinnä esittäisin kysymyksen, mutta ehkä jatkossa yli 30 v kestänyt autopuuhasteluni voisi olla jollekulle avuksikin. Olen sekä myynyt autoja ja laivapuolelle siirryttyani rakennellut ja entisöinyt niitä (mm. vanha turboBemu ja -81 Urquattro jne). Myös Audiclubin keskustelulusivusto on aikanaan (tämän vuosituhannen alla) perustamani. En ole ollut mukana toiminnassa yli kymmeneen vuoteen, kun laineet veivät muualle. Toki vanha harrasteauto tallista vielä löytyy ja Minin kokoinen käyttö-Bemarinikin on aika harvinainen. Asia: Ko. sairaanhoitajan (vaimoni) pitää päästä maaseudulla uskomattomiin paikkoihin asiakkaiden luo myös talvella. Etuveto Skoda ei vain selvinnyt viime talvena hommasta. Siispä hakuun kohtuutehoinen ja kompakti AWD/bensiini/automaatti, jonka hinnan tulee olla alle 20k€ ja km alle 100t. BMW X1 olisi ollut ykkönen, mutta niiden harvat bensalaittet eivät mahtuneet karsinaan. Kalkkiviivoille pääsivät Nissan Juke Dig-t AWD MCVT (2012-13) ja Mini Cooper S R60 All4 (2011). Juke alkaa karsiutua pois Nissanin CVT-vaihteistosta lukemieni kauhutarinoiden osalta, vaikka merkinhän pitäisi olla luotettava? Siispä monin syin Mini olisi ykkönen. Minin osalta olen lukenut "mapeittain" nettiasiaa (Suomi 24:n ja muun vastaavan ulkomaisenkin roskan jätin pois, mutta hälinää silti riittää) alan forumeilta. Tieto on valtavan ristiriitaista jopa moottorialan (joskin vain isot dieselit) ammattilaisellekin. Näinollen pyytäisin Teiltäkin kommentteja jakopään ongelmiin liittyen tässä N18-moottorissa. Ostolistallamme oleviin Mineihin saa kaikissa paikoissa 12kk/20tkm takuun - mutta se on vain se vuosi... Toinen asia on ahdin. Bemarihan siirtyi tupla-ahtimista kuutoskoneissa ns. twin scrolleihin ja samalla neloskoneidenkin ahtimet tulivat "tuplapakopesäisiksi". Ilmeisesti Twinscrollit toimivat Minin ranskalaisnelosissa yhtä hyvin? Itselläni on kokemuksia siitä neloskoneessa (328iX-drive) ja nyt tässä vähän isompikoneisessa ykkösarjalaisessani. No problem - toisin kuin ne vanhat (335i jne) tuplaturbot. Kolmas kysymys olisi: onko Minin AWD BMW:n X-drive vai jotain Steyrin tekniikkaa? Ystävällisimmin Terveisin ja arvokkaita mielipiteitänne toivoen Jukka
×
×
  • Luo uusi...