Jump to content

Helmerius

Jäsenet
  • Viestit

    8
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

Viimeisimmät vierailijat profiilissa

Toiminto on estetty, eikä se näy muille käyttäjille.

Helmerius's Achievements

  1. Ajo lakkasi täysin maaliskuun alkuun. Alkoi antamaan vikaa koodia pakopuolen vanossolenoidilta ja ajoituksesta. Ei auttanut solenoidin vaihto. Pakopuolen vanospyörä vaihtoon ja samalla uusi ketju paikalleen. Oli toiveissa, että toinenkin ongelma samalla ratkeaisi, mutta ei. HC päästöt huitelee edelleen missä sattuu. Palasin takaisin aiheen pariin ja huomasin, että imupuolen paine näyttää 950 hPa tyhjäkäynnillä. Eikös tämä kaiken järjen mukaan pitäisi olla paljon alhaisempi tyhjäkäynnillä? Mittaus kyllä elää, mutta ainoastaan 950 - 1020 hPa välillä. Anturivikaa ei ainakaan ole, koska kokeilin anturin vaihtoakin. Voiskohan siellä olla vika johtosarjassa? Huumori on koetuksella.
  2. Ei tule vikakoodit takaisin ja taitaa olla peruja siitä kun käytin akun irti. Lämpötilat ja paineet näyttää ihan järkeviä lukemia. Lambda näyttäs sekin olevan järjissään, 0.95-1.00 välillä seikkailee. Kaikki muutkin mittaukset näyttäs ihan järkeviä, ainoastaan toinen ilmamäärä HFM air mass flow näyttää jotain 1300 kg/h, mutta toinen air mass flow näyttää ihan järkeviä 15 kg/h. Ja yksi lämpötila ceramic temperature of LSU mittaus, mitä en tiedä mistä tulee, on kokoajan 750C. Muuten online datassa ei näy mitään ihmeellistä. Öljyä syö ihan mukavasti. Määrää en osaa oikein sanoa, koska on ollut aika pahoja vuotojakin, mitkä on nyt saatu korjattua. Mutta edelleen kuluu varmaan arviolta 5-10dl / 1000 km. Pitää alkaa seuraavaksi paikantamaan mahdollisia imu tai pakovuotoja. Imuvuotoja yritin aikaisemmin etsiä, mutta eipä tärpännyt. Otetaan pakosarja seuraavaksi tarkasteluun.
  3. Sain viimein luettua vikakoodit ja seuraavanlaiset vikakoodit tuli CAS moduulista. Osaako joku sanoa mistä koodit tulevat? CAS Fault Code: 00A10A Fault Explanation: :EWS4 timing Chall Resp error Fault Code: 00A0B2 Fault Explanation: :Error CAS supply / Error CAS supply a0b2 Fault Code: 00A0B4 Fault Explanation: :Error engine start starter operation A0B4 Fault Code: 00A0B5 Fault Explanation: :DFAHL cable break A0B5 / Signal detection speed
  4. Ei varsinaisesti haise konehuoneen puolella, vaan painottuu enemmän taakse apukuskin puolelle. Pitää käytellä suuttimet ulkona ja alkaa etsimään imu/pakopuolen mahdollista vuotoa.
  5. Pitääpäs yrittää löytää kyseiset järjestelmät. Osaatko sanoa saako Carlylla luettua vastaavat diagnostiikat? Kiitos asiantuntevista kommenteista.
  6. Kiitos kun laitoit tuon miten ilmamäärä lasketaan. Olen sitä jonkin aikaa etsinytkin. Voihan se toki olla, että pakosarjan anturi näyttää väärin, kun en sitä vaihtanut vaan puhdistin. Rikki ei ole, koska ei anna mitään vikakoodeja. Imuvuoto tuli itsellekin mieleen ja pitää siihenkin perehtyä seuraavaksi. Ainoa mistä on tullut vikakoodi on ajoitus. En muista ihan tarkkaa koodia enää, kun ei ole enää uusinut viime kesän jälkeen. Tarkastin ja puhdistin Vanos -solenoidin ja päällisin puolin näytti olevan ok. Pitää ajaa vikakoodit uudestaan, kun saa uuden OBD -lukijan.
  7. Kiitos vastauksesta. Itsellä on versio missä ei ole tuota ilmassamittaria: http://minifans.info/parts-catalog/R56/Europe/Cooper-N12/L-N/browse/fuel_preparation_system/suction_silencer_filter_cartridge/ Pakosarjan anturilla tarkoitin Differential pressure sensoria, joka on pakosarjan kyljessä. http://minifans.info/parts-catalog/R56/Europe/Cooper-N12/L-N/browse/engine/intake_manifold_system/ Lamda-anturikin on vaihdettu. unohtu vain mainita edellisessä viestissä.
  8. Nyt olisi hyvät neuvot tarpeellisia! Hankin reilu vuosi takaperin Mini Cooper R56 2007 N12 koneella. Autossa ollut kaikennäköistä pikku vikaa, mutta yksi ongelma on edelleen päällä johon ei ole löytynyt syytä. Alussa huomasin, että kun auton käynnistää kylmänä (seisonut yli vuorokauden), niin hetken kuluttua tulee vahva bensan katku. Haisee niin sisällä kuin ulkonakin. Loppuu haisemasta n. 1 min jälkeen. Tarkistettu paineet ja ei pitäisi vuotaa mistään. Kesällä, kun käytin katsastuksessa, niin ei meinannut mennä päästöistä läpi, HC päästöt huitelivat yli 100. Kone oli rummutettu lämpimäksi ennen mittausta. Onneksi oli hyvä hermoinen katsastusmies ja käytti konetta sammuksissa, niin kolmannen startti kerran jälkeen meni alle rajan. Eli kone tuntuisi käyvän rikkaalla seoksella. Ongelmaa olen yrittänyt ratkoa seuraavin toimenpitein: tulpat vaihdettu, suodattimet vaihdettu, putsattu pakosarjan ilmamassa anturi, termostaattikotelo vaihdettu (oli halki ja vuosi nesteet), moottorin LT-anturi näyttäisi olevan järjissään. Foorumeita selatessa, niin aika monesti bensan hajuun ratkaisu on ollut termostaatti/moottorin lämpötilan mittaus tai ilmamäärämittari. Ilmamäärämittausta ei tässä omassa versiossa liene olevan tai ennen ainakaan ole sellaista löytänyt. Onko muilla ollut samaa ongelmaa tai löytyisikö vinkkejä mitä seuraavaksi alkaisi tarkistamaan?
×
×
  • Luo uusi...