Jump to content

AstroBlack

Jäsenet
  • Viestit

    4
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Sijainti
    Helsinki
  • Autotalli
    2007 R56 Cooper S

Viimeisimmät vierailijat profiilissa

576 profiilin katselua

AstroBlack's Achievements

  1. Löytyykö MCS R56 2007 jarrukilpiä (dust shield) eteen mistään muualta kuin schmiedmanilta (ja marmoritiskiltä)? Aika ruosteessa nykyiset...
  2. Ei ole karstanpoistoa tehty ainakaan omistusaikanani (auto ollut pari vuotta, 30tkm ajanut tuona aikana, enimmäkseen 15 kilsan työmatka-ajoa suuntaansa, hyvin satunnaisesti pidempää maantieajoa 400km suuntaansa). Imukanavan karstaisuus kuulostaisi loogiselta vaihtoehdolta, täytyy tarkistaa se.
  3. Cooper S R56 vm. 2007 manuaali ajettu 153tkm (JCW kit) Huomasin pidemmällä ajoreissulla kesärenkailla että maantiekulutus on lähempänä 8 litraa, normaalisti n. 6,0 -6,3. Onko foorumilaisilla kokemusta onko Lambda anturit tai karstoittuminen aiheuttanut kulutuksen lisääntymistä? Mikään vikakoodi ei ole viitannut noihin. Testautin ahdot korjaamolla ja olivat kunnossa, mainitsivat että Lambda anturit ehkä voisivat olla syy, ei vikakoodeja kuitenkaan.(ei mini merkkihuolto kyseessä) Ainoa vikakoodi tulivat viime kesänä sen jälkeen kun testasin huippunopeuslukemia testiradalla, iski koodin seuraavana päivänä (boost pressure deviation/plausibility, koodin nollaamisen jälkeen ei palannut vikakoodi eikä muita oireita) Noissa nopeuksissa iski jo tummempaa savua ulos, muutoin ei savuta erityisemmin. Aina mennyt katsastuksista läpi heittämällä eikä päästöissä ollut ongelmia. Historiaa senverran että 2016 vaihdettiin jakoketju+vesipumppu 2017 turbo vaihdettiin, hieman myöhemmin polttoaineen korkeapainepumppu (high pressure fuel pump) 2018 sytytystulpat. öljyä menee n. 5 desiä per 1000km, riippuu vähän ajotyylistä myös.(Castrol Edge 5w30)
  4. Mulla vaihdettiin Cooper S R56 2007 korkeapainepumppu hiljattain, ajettu 127tkm. Korjaamolla mitattiin (testattiin ensin siirtopumppu, ja sitten k-painepumppu) että 40% korkeapainepumpun ohjearvotehosta oli jäljellä kovassa rasituksessa mitattuna. Olisi jotain 1100€ pelkkä osa maksanut Suomessa joten tilasin ebaystä uuden, 500€ (researchgarage uk). Nytten pelittää. Aikaisempia oireita pumppuun kohdistuen vaikeampi kuvailla, kun alle 10tkm sisään myös vaihdettu jakoketju+kiristin, turbo kahdesti, k-painepumppu viimeisimpänä. Ehkä vähän heikkoa alavääntöä/ epätasaista käyntiä ja erittäin satunnaista vaaleahkon savun lievää pöläyttelyä muistelen olleen.
×
×
  • Luo uusi...