Jump to content

Törmis

Jäsenet
  • Viestit

    4
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Autotalli
    Current: Mini Countryman R60 JCW '13
    Previous: Mini Cooper R50 '02

Törmis's Achievements

  1. Törmis

    Akun lataus

    Konepellin kun aukasee niin pelkääjän puolella, tuulilasin juuressa on n. 20 x 10 cm muoviluukku, jonka alta kyseinen möhkäle löytyy.
  2. Tämmöinen ajatuskulku itelläkin käy järkeen. Ensin kyykkäsi pumppu joka kyykytti perään laturin ja nyt on koko auto ja mies kyykyssä. Osaisitteko suositella Helsingistä autosähkökorjaamoa/korjaajaa, jolle tämän pähkinän voisi antaa purtavaksi? Laakkonen, tiedän, mutta jos olisi joku järkevän hintainen jonka sattuisitte tietämään?
  3. Kiitoksia vastauksista! Tuli huomattua, että se akun merkkivalo mittarissa tarkoitti sitä mitä sen pitääkin tarkoittaa, että akku ei lataudu! Tyhmänä luulin sen syttyneen tuon pumppuvian seurauksena, mutta siis myöskään akku ei lataudu. Laturin ynnä muitten hihna on kyllä ehjä ja tuo tehostimen pumppuhan ei pyöri tässä hihnalla vaan ihan sähköllä.. Joku syvällisempi sähkövika siis autoon ilmestyi.. Kunpa olisinkin ajanut suoraa huoltoon, enkä tämänpäiväisen keikkapaikan pihaan ensin..
  4. Osaisitteko kertoa mitä pitäisi alkaa korjaamaan: Havahduin kaupungilla Cooperilla ajaessani siihen, että ohjaustehostimen pumpun ääni kohosi välillä kovemmaksi kuin yleensä. Seuraavana huomasin, että mittariin oli syttynyt akun merkkivalo. Heti tämän jälkeen haistoin pistävää palaneen hajua ja huomasin punaisiin seisahtuessani, että pellin alta nousee hienoisesti savua! Ajoin välittömästi parkkiin ja sammutin auton. Ohjaustehostimen pumppu jäi pyörimään silti vaikka moottori oli sammutettu. Avasin konepellin, pumppu huusi ja moottorin takaa tuprahti melko lailla pistävän hajuista savua. Otin saman tien akun miinuskengän irti. Aikani tutkittuani ja todettuani, että auto ei ole syttymässä palamaan, laitoin akun kengän takaisin ja pumppu alkoi huutaa saman tien. Samoin savun hajua alkoi taas tuntumaan, kun ilmeisesti tehostimen nestettä ruutasi jostain raosta kuumalle pakoputkelle. Totesin, että kuskin jalkotilan sulakerasiassa oleva pumpun 5A -sulake palaa n. viidessä sekunnissa kun akun kengän laittaa takaisin ja pumppu alkaa taas ujeltamaan. Aikani guugleteltuani löysin ohjeet, miten sulakerasian pohjapuolella olevan pumpun 100A -sulakkeen saa irrotettua. Vain tunnin ähräys pimeällä parkkipaikalla, kiitos Googlen ja otsalampun! Pääsin rattia hiki hatussa vääntämällä kotiin, mutta enpäs tiedä missä vika lopulta voisi olla. Joltain sähköongelmalta vaikuttaa kun pumppu ei stoppaa ollenkaan, 5A sulake palaa ja mittaristoon syttyi merkkivalo (joka palaa edelleen), mutta jostain myös vuotaa ja pahasti. Tehostus itsessään toimi vian ilmettyä mielestäni kuitenkin ihan oikein. Pumpun ääni vain kuului kovemmin - välillä. Tehostimen nestettä oli säiliössä vielä yli alarajan joten kauaa ei vuotoa ollut kerennyt olla.. Säiliön kylki on kyllä hieman kostea joten korkin alta on nestettä kyllä turskahtanut jossain vaiheessa ulos. Näkyvää vuotoa en siinä huomannut enkä myöskään nähnyt auton alla tai moottoritilassa mitään vuotoja/tippasuja moottorin ollessa käynnissä. Sitä rupesin kanssa miettimään, että hajoaakohan tuolla tehostimessa nyt jotain muuta jos autolla ajaa ja tehostin ei ole toiminnassa kun pumpun sulake on irti?
×
×
  • Luo uusi...