Rouva on nyt matkoilla muksun kanssa vielä viikon verran, jonka jälkeen tuskin pääsen puikkoihin eli aion ottaa kaiken irti nyt....! Tuo on ihan oikea automaatti, bemarin tekele, steptronic, mutta vain kuudella vaihteella. Ne CVT -hässäkät ei isommasti kiinnosta eikä kai niitä S:issä ole milloinkaan ollutkaan. Eikös niiden laittaminen ihmisten riesaksi loppunut lyhyeen, olisiko ollut vuonna 2004 ? No Minihän olisi omiaan ihan käsihämmenteisellä, mutta meidän huusholliin ei kuulemma sellaisia enää tule niin tuotin tuollaisen rattivaihteisen. Toimii itse asiassa erinomaisen napakasti manuaalimoodissa tuo bemarin stepperi. Mersuissa olen tottunut varsin kumilankamaiseen vaihtoon.
Käytin tänään Laakkosella, kun tyyppikilpi oli kulahtanut ja katsastus vaati moisen uusimista ja samalla ajattelin vaihtuuttaa laatikon öljyt, kun noista tähtikeulaisista on ollut tapana 60 tuhannen välein vaihtaa... Eivät vaihtaneet; Syy- mekaanikko ei löydä vaihtoproppua yläpäästä... Täytynee hieman tutustua tarkemmin tähän kapistukseen tai sitten pistetään vartaaseen ja käännetään nurinpäin ellei muuten vaihdu :)
Aina olen hiukan himoinnut mikroautoja ja kyllähän tuo hauskalta värkiltä tuntuu. Pk-seudun liikenneympyrät on kyllä jo hyvin koetettu.
Mitä tulee alkuperäiseen aiheeseen, lisäjarruvalon tiiviste lienee se syntipukki tuohon joutsenlampeen akkukotelossa. Katon kautta en vettä sisään saanut, mutta perslautaa kun ylhäältä kasteli niin johan satoi. Täytynee reerata aikanaan. Luotan siihen, että lopputalvi mennään pakkasella siis.
V
PS. Tuon profiilissasi näkyvän kaltaisen Minin näin Tampereella tiistaina ehtoopäivällä Kalevan puistotieltä poistumassa, kun sinnepäin saavuin. Mini toimi muuten maantielläkin erinomaisesti enkä kaipaa yhtään mesen rattiin