Jump to content

Sampo

Jäsenet
  • Viestit

    5
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

  • Days Won

    1

Sampo last won the day on 28. Joulukuuta 2016

Sampo had the most liked content!

Sampo's Achievements

  1. Olisko sille jotain ulkoista diagnoosin merkkiä?
  2. Päivitystä: Tyhjennysplugeja ei tässä mallissa ole - eli alhaalta letkua irti jos tyhjäksi meinaa saada. Varmuudeksi vaihdettu termostaatit, ajettu jäähdytysjärjestelmä flusherilla jonka jälkeen laitettu uudet mömmöt sisään. Nada - sisälle ei tule lämpöä, kone keittää kun hieman antaa pedaalia. Sain ylikuumenemisen jotenkin hallintaan kun laitoin levyn AC:n radiaattorin eteen dempatakseni pakkasen purevuutta. Koppiin tosin ei edelleenkään tule lämpöä. Tuntuu siltä, että neste ei kierrä kunnolla systeemissä...kokeilin jopa hallilla käyttää konetta lämpimäksi, hallissa oli lämpimämpää kuin Minin kopissa... AC:n radiaattori lämpenee kyllä, mutta jostain syystä lämpö ei pääse sisälle asti.. On se prkl !
  3. Joo tosiaan nestettä on ollut riittävästi, ja seos on ollut ns varman päälle.. painetta tuntuu olevan kun avaa paisuntasäiliön, oli kone sitten kylmä tai kuuma. Jäätyminen ulkokennossa kuulostais loogiselta - kovemmalla vauhdilla jäätää, autolla on kilometrejä alla n. 197 000 km, eli samalla vois kyllä ulkokennon kunnon tarkistaa jos kierto on yleisesti heikohko tai heikentynyt who knows.. Täytyykin alkaa etsimään tyhjennysplugia! Kiitos tähän asti jeesistä! Laitan päivitystä as we go!
  4. Nesteen taso pysytellyt ok tasolla, vaihdetaan ekaks ja seuraillaan. Mikähän se oikea neste voisi olla? Alkuperäisestä en tiedä... Ja mistähän tuo lohkolämmitinkin mahtoi tipahtaa...
  5. Noniin, uusi haaste (toivottavasti). Eli Mallina Mini One 1,4 Diesel. 2003 vuosimallia. Tapahtui ennen kuin lisäsin jäähdytysnestettä ja en siis tiedä, mitä litkua on käytetty aikaisemmin: Ajettuani n. Tunnin abt 100 km/h motarilla, kutosvaihteeella ja rpm n. 2000. Lohkolämmitin puskee vain kylmää ja hetken kuluttua alkaa koneen lämmöt nousta nopeasti normaalista ylöspäin, hidastan vauhtia n. 60 km/h ja nelosvaihteelle -> koneen lämmöt palautuvat normaaliksi ja lohkolämmitin alkaa antamaan hiljalleen lämmintä ilmaa. Tätä ei tapahdu jos ajan esim 80km/h kutosvaihteella jolloin rpm olisi n. 1700. Tällöin keli oli n. -5 astetta. Menin hölmöyttäni lisäämään punaista jäähdysnestettä jonka aion kyllä vaihtaa. Eka kysymys kuuluu: Mitä jäähdytysnestettä kannattaa käyttää? Toinen kysymys: Miksi kone alkaa keittämään? Myöhemmin lämmöt ovat pomppineet vastaavasti ylös ja olen joutunut hidastelemaan tuon tuosta, joka on motarilla melko vaarallista. En usko, että termostaateissa olisi vikaa, sillä tuolloin kone keittäisi aikaisemmin, eikä palautuisi jos vauhtia hidastaisi. Laittakaahan hajatelmia tulemaan kiitos! Päivitän itse myös jos opin uutta!
×
×
  • Luo uusi...