Jump to content

Stigi

Jäsenet
  • Viestit

    5
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

Tietoja käyttäjästä Stigi

  • Syntymäpäivä 19.05.1986

Contact Methods

  • MSN
    toni.palmgren@gmail.com
  • Website URL
    http://www.monologi.fi/

Profile Information

  • Sijainti
    Porvoo

Stigi's Achievements

  1. Kiitoksia jälleen kaikille vastanneille! MINI sai alleen talvirenkaat pienen hinausreissun jälkeen. Katsoin hinauksen olevan kuitenkin turvallisin tapa liikuttaa autoa, sillä kelit eivät parantuneet ollenkaan ensimmäisen siirtoyrityksen jälkeen. Nyt on uudet Hakkapeliitat alla, ja pitoa riittää vaikka muille jaettavaksi. ;) Stigi
  2. Kiitoksia vastauksista. Kyselin rengasvaihtoasiaa sen takia, että auto ei tosiaankaan liiku parkkipaikalta minnekään näillä keleillä ja kesärenkailla. Olin sitä jo viemässä liikkeeseen, mutta ensimmäisessä mutkassa puski suoraan metsää kohti. Mutkankin jälkeen on edessä jyrkähkö mäki, joten hinaaminen tai renkaiden vaihtaminen itse näyttävät jäävän ainoiksi vaihtoehdoiksi. Hinaaminenkaan ei tunnu kovinkaan turvalliselta idealta. Lisääkin ideoita otetaan mielellään vastaan. :)
  3. Talvirenkaiden hankinta jäi hieman myöhäiseen ajankohtaan, minkä takia MINI ei enää liiku parkkikselta mihinkään. :) Enpä ole koskaan vaihtanut renkaita mihinkään autoon, joten heittäkääpäs vinkkejä ensikertalaiselle. Kyseessä on kesällä uutena hankittu MINI Cooper S. Muutamia huomioitavia seikkoja olen kuullut enemmän kokeneilta: koneellisesti kiristetyt pultit saattavat olla melko tiukassa (onko kovin yleistä?). Lisäksi uuden auton mukana tullut tunkki ei välttämättä ole paras väline auton nostoon. Mitä muuta kannattaa huomioida? Saako pultit sopivan kireälle ilman momenttiavainta vai onko ali-/ylikiristämisen vaara ilmeinen? Stigi
  4. Kiitoksia kaikille vastanneille! Taidan jättää kiihdytyskisat väliin, kun auto kerran tulee päivittäiseen käyttöön. Näiden tietojen perusteella jää lukko hankkimatta.
  5. Tervehdys, MINIstelijät! Hankinnan alla olisi ensimmäinen Mini Cooper S, ja samalla myös ensimmäinen oma auto. Pitkän lyhenteiden selvittelyn jälkeen suurimmaksi kysymykseksi on jäänyt vetopyörästölukon hankinta. Auto tulee lähinnä perusajoon, mutta talvella olisi toki mukava käydä jäällä "luistelemassa" ja auton hieman vanhetessa ehkä käydä "pyörähtelemässä" sorateillä. :) Mitä Cooper S -versioon lisävarusteena saatavasta vetopyörästölukosta hyötyy? Onko siitä haittaa, jos sen nappaa mukaan verukkeella "saattaa siitä joskus olla hyötyä"? Hieman olen yrittänyt Googlailla, mutta pää sekoaa vastauksiin: LSD, EDLC. Mitä nuo sitten ovat? Stigi
×
×
  • Luo uusi...