Hei kaikki foorumilaiset,
Ajattelinpa täältä kysellä lisätietoa ja vinkkejä oman R53:n "vikoihin" ja muihin mieltä askarruttaviin asioihin liittyen. Autoa on piristetty maltillisesti ja asennettu ahtimeen pienempi hihnapyörä, K&N vakiopaikan suodatin, Milltekin cat-back putkisto (lähinnä ulkonäköä ja äänimaailmaa piristämään) ja tehty tietenkin ohjelman päivitys. Kilometrejä on mittarissa kohta 120tkm.
Kytkimen kunnosta en osaa varmuudella sanoa mitään, mutta ajoittain tuntuu siltä ettei vaihteita saa kunnolla sisään. Myös tuo foorumeilta lukemani ilmeisesti kaksoismassavauhtipyörän "rallatus" on todella hyvin esillä kun nostaa kytkimen nopeasti ylös, oikein hitaasti vapauttamalla rallatus ei aina "aktivoidu". Vauhtipyörä siis minun oletus tuosta rallatusäänestä. Toiseksi kun nostaa kevyesti kierroksia (~2000rpm) vaihde vapaalla niin jossain päin konehuonetta on selvästi kuultavissa myös mekaaninen "rallatus", vaikea sanoa onko identtinen ääni tuon tyhjäkäyntirallatuksen kanssa.
Viime kevään huollossa tuli myös maininta että joku stefa tuolla laatikko-osastolla hieman vuotaa. Näistä syistä olen alkanut vakavissani harkitsemaan uuden kytkimen vaihtoa.
Kannattaako vaihtaa pelkkä kytkinlevy+painelaakerit vai myös vauhtipyörä? (rallatus ainakin on vähintääkin ärsyttävä asia)
Mitä järkeviä vaihtoehtoja teidän mielestä on olemassa (vakio, muita valmistajia)?
Onko esim. JCW-mallissa sama kytkinsetti kuin näissä?
Onko näillä kilometreillä syytä ottaa huomioon jo jotain muita asioita huollon yhteydessä?
Toivottavasti herätti ajatuksia ja toivoisinkin että kommentoisitte vapaasti aiheeseen liittyen. Erittäin tervetulleita varsinkin kokemusperusteiset kommentit.