Jump to content

Dr.Jones

Jäsenet
  • Viestit

    2
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Sijainti
    Helsinki
  • Autotalli
    Mini Cooper S -05
    /Milltek Cat-back
    /SC pulley -17%
    /Chip-Tuning Stage2

Dr.Jones's Achievements

  1. Niinhän se taitaa olla, lähinnä sitä ajoin takaa että onko enemmänkin ominaisuus kuin vika tuo rallatus, mutta onhan tietty joka osalla jonkinlainen elinikä ja ei tuota rallatusta kestä kuunnella. Koko paketti vain vaihtoon niin saa sen jälkeen huoletta kruisailla (ainakin kytkimen puolesta). Löytyisikö täältä porukkaa joka tuon Valeon paketin on vaihtanut? Käyttökokemuksia ja vinkkejä mistä on hankinnut? Nopeasti katsoin että Brittien Ebaysta näitä löytyy hintahaarukalla 300-400£, miksi kuulostaa vain jotenkin halvalta koko paketti vauhtipyörineen. :/ Ilman muuta infoan jos/kun löydän parhaan tavan hankkia osat.
  2. Hei kaikki foorumilaiset, Ajattelinpa täältä kysellä lisätietoa ja vinkkejä oman R53:n "vikoihin" ja muihin mieltä askarruttaviin asioihin liittyen. Autoa on piristetty maltillisesti ja asennettu ahtimeen pienempi hihnapyörä, K&N vakiopaikan suodatin, Milltekin cat-back putkisto (lähinnä ulkonäköä ja äänimaailmaa piristämään) ja tehty tietenkin ohjelman päivitys. Kilometrejä on mittarissa kohta 120tkm. Kytkimen kunnosta en osaa varmuudella sanoa mitään, mutta ajoittain tuntuu siltä ettei vaihteita saa kunnolla sisään. Myös tuo foorumeilta lukemani ilmeisesti kaksoismassavauhtipyörän "rallatus" on todella hyvin esillä kun nostaa kytkimen nopeasti ylös, oikein hitaasti vapauttamalla rallatus ei aina "aktivoidu". Vauhtipyörä siis minun oletus tuosta rallatusäänestä. Toiseksi kun nostaa kevyesti kierroksia (~2000rpm) vaihde vapaalla niin jossain päin konehuonetta on selvästi kuultavissa myös mekaaninen "rallatus", vaikea sanoa onko identtinen ääni tuon tyhjäkäyntirallatuksen kanssa. Viime kevään huollossa tuli myös maininta että joku stefa tuolla laatikko-osastolla hieman vuotaa. Näistä syistä olen alkanut vakavissani harkitsemaan uuden kytkimen vaihtoa. Kannattaako vaihtaa pelkkä kytkinlevy+painelaakerit vai myös vauhtipyörä? (rallatus ainakin on vähintääkin ärsyttävä asia) Mitä järkeviä vaihtoehtoja teidän mielestä on olemassa (vakio, muita valmistajia)? Onko esim. JCW-mallissa sama kytkinsetti kuin näissä? Onko näillä kilometreillä syytä ottaa huomioon jo jotain muita asioita huollon yhteydessä? Toivottavasti herätti ajatuksia ja toivoisinkin että kommentoisitte vapaasti aiheeseen liittyen. Erittäin tervetulleita varsinkin kokemusperusteiset kommentit.
×
×
  • Luo uusi...