Jump to content

pete

Jäsenet
  • Viestit

    10
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

pete's Achievements

  1. hieman korjausta arvot ovat nyt tosiaankin kunnossa ja valtiovallan asettamissa rajoissa vika ei ollut lambda-anturissa (väärinkäsitys) vaikka sekin tuli kyllä vaihdettua eikä vika ollut lämpötila-anturissakaan vaikka sekin tuli vaihdettua vaan vika oli siinä "suodattimessa" joka on imusarjalta ecu:lle menevien letkujen välissä. tämän "suodattimen" minä ohitin ja kaikki alkoi toimimaan kyseisen toimenpiteen jälkeen t:Pete
  2. ongelma ratkaistu. ohitin sen happianturin ja avot kaikki arvot kunnossa ja leima tiedossa taas vuodeksi kiitoksia avusta ja mielenkiinnosta terveisin Pete
  3. päästöt ei ole kunnossa millään kierrosalueella alan käymään kaikki letkut vielä läpi sekä tarkistan sen suodattimen niiden letkujen väissä t:Pete
  4. käväsimpä taas hieman mittailemassa saasteita korkealla ne edelleenkin olivat. samalla huomasin et tyhjäkäyntimoottorin pistoke oli "löyhässä" kiinnitin sen kunnolla eikä käynnissä havainnut mitään muutosta. joten irroitin sen kokonaan eikä vieläkään muutosta ....... joten sen aukaisu ja puhdistus on seuraavana vuorossa ilmoittelen miten asia etenee T: Pete
  5. tervehdys ja hauskat huomenet vaan kaikille nyt on lämpötila-anturi vaihdettu uuteen, lambda puhdistettu, tarkistettu eetterillä ettei vuotoja ole konehuoneessa. mutta silti on päästöt/saasteet tapissa hieman on laskeneet arvot mutta rikkaalla mennään silti ja lujaa alkaa olla vikapaikat minulla ainakin teillä tietämättömillä että mistä lähtisi seuraavaksi etsimään vikaa nyt puran ecu:n ja katson päällisinpuolin et kaikki o kunnossa terveisin Pete
  6. onhan se tosi et on tyhmää ajella ilman että flehti toimii "kunnolla", mutta onneksi ainakin minun mini on varustettu "mekaanisella" (hihnavetoisella) että sähköisellä jäähdyttäjän puhaltimella. joten pieni testi ainakin kyseisellä kulkineella onnistuu ilman sähköistä flektiäkin t: Pete
  7. viime perjantaina irroitin imusarjan anturin vaihtoa ajatellen. tänään tuli sit uusi lämpötila-anturi ja illalla pitäisi asentaa se paikoilleen. huomenna tai viimeistään ylihuomenna tiedän auttoiko se anturin vaihto minun kohdallani noihin päästöihin "alentavasti" ps. kun menen kaverin pajalle "testiin" niin pitää kokeilla myös tuo releen vaihto päikseen josko se auttaisi jotain t:Pete
  8. josko vika ei korjaannu tuolla anturin vaihdolla (lämpötila) niin pitänee tilata uusi lambda englanninmaalta ps. tosin tuo lämpötila-anturi on varteenotettava ongelma koska lämpömittari ei nouse kunnolla, mutta kun kokeilet syyläriä tai vesiletkuja ne tuntuvat "kuumilta" t:Pete
  9. pitänee tsekata ja vaihtaa ..... tuon osan vaihtaa huvikseenkin niin saa sulettua mahdollisia vikoja/vikapaikkoja pois kiitoksia vinkistä t:Pete
  10. tervehdys ja hauskat huomenet kaikille mini -92 1.3i (spi) on seuraavan lainen ongelma päästöt on aivan tapissa eikä tunnu löytyvän ratkaisua joten onko kenelläkään ideaa mistä vikaa vielä voisi lähtä korjaamaan ts. kone käy hirveän rikkaalla ja kun katsastus on edessä ei kyseinen kulkinen mene päästöjen puolesta läpi taustatietoa: autoon on vaihdettu, kunnostettu tai puhdistettu - Tulpat (ngk) - Uusi lambda anturi (ngk) - Alipaineletkut tarkastettu ja vaihdettu vialliset - Ruiskuyksikön liittimet puhdistettu - Eculle menevä "laatikko" puhdistettu (se johon menee ne kaksi letkua) - Tyhjäkäyntiä laskettu ps. en luulavimmin ole ainoa joka kärsii tai on kärsinyt kyseisestä ongelmasta kiitoksia jo etukäteen T: Pete
×
×
  • Luo uusi...