Jump to content

soppa

Jäsenet
  • Viestit

    368
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

  • Days Won

    1

soppa last won the day on 5. Marraskuuta 2015

soppa had the most liked content!

Profile Information

  • Sijainti
    Turku
  • Interests
    Mini -69

Viimeisimmät vierailijat profiilissa

Toiminto on estetty, eikä se näy muille käyttäjille.

soppa's Achievements

  1. soppa

    Kytkin ongelma

    KYLLÄ, meillä on kytkin!!! Iso kiitos kaikille neuvonsa jakaneille!! Kimin ohjeiden mukaan tein. Tosin VP:tä joutui kaventamaan, hammaskehää sorvaamaan ja VP:n vetolaipan kaulusta lyhentämään jotta ei ota mihinkään kiinni. VP liikkui nyt n. 3-4mm koneeseen päin. Kytkimen työntötappia joutuu vielä hiukan pidentää, ottaa pikkuisen liian alhaalta vaikka lisäsin siihen mittaa n. 3mm.
  2. soppa

    Kytkin ongelma

    VP:n kaventamisen jälkeen otti vielä kiinni kytkinkopan runkoon hammaskehän reunasta. Siitä pieni kotikoneistus niin kaikki meni paikoilleen ja kone myös pyöri eli ei ainakaan enää ota mistään kiinni. VP:kin tuntui kiristyvän. Huomenna jos pääsisi jo kokeilemaan toimiiko kytkin.
  3. soppa

    Kytkin ongelma

    Otin VP:stä nyt n. 7mm pois, ohjarin kanssa ajoin niin aika suora tuli. Toivottavasti ei hirveästi tärytä. Seuraavaksi VP:n viilaus ja kaikki kasaan sekä kokeilu, että vieläkö hirttää kiinni. Ohessa vielä hiottu akselin pää, hiukan se tasoittui.
  4. soppa

    Kytkin ongelma

    Siis tarkoitan, että VP siirtyi useita millejä kohti moottoria. Ei siis välyksen takia, vaan hiomisen ja jyrsimisen takia
  5. soppa

    Kytkin ongelma

    Päivitystä! Kuva 1, jyrsittiin siis VP:n laippaan syvennystä ettei osu C prikkaan. Ei auttanut vieläkään eli vetää paketin jumiin kiristäessä. Kuva 2, otin kotikonstein vielä VP:n laipan ulkohuulloksesta pois muutaman millin, tämä huullos otti kiinni kytkinlevyn vetorattaaseen kiristäessä Kuva 3 (otettu jo pois materiaalia). Kuva 4, eli tuon verran menee VP:n laippa kartioon ja jää kiristystä. Mutta silti, kun vedän kiinni mutterin niin koko paketti hirttää kiinni, eli kun päästän VP:n lukitukitus tapin irti (startin kautta) niin VP ei pyöri mihinkään?! Olisikohan nyt niin, että alkuperäisen VP:n hammaskehän jälkeen oleva huullos ottaa kiinni moottorikoppaan? Tämä pakettihan liikkui kokonaisuudessaan n. 3-4mm koneeseen päin. Saisikohan tuosta VP:n huulloksesta otettua tuon muutaman millin pois kotikonstein? Eli rälläkkä ja joku ohjari niin saisi ajettua suhteellisen suoraan?!
  6. soppa

    Kytkin ongelma

    Ei riittänyt 2mm jyrsintä VP:stä, että kiinni c prikkaan. Voiko tuosta ottaa vielä 2mm vai tuleeko jotain muuta ongelmaa? helpoin varmaan olisi, että tilaa uuden VP:n ja kokeilee sillä jos ja kun tuo nykyinen on niin kulunut kartiosta.
  7. soppa

    Kytkin ongelma

    Pitäiskö tämän kytkinrataan lähteä tuolta pois ihan vetämällä vai tarviiko tämäkin oman ulosvetäjän?
  8. soppa

    Kytkin ongelma

    Liikkuu aika paljon, joten tuo prikka on varmasti mennyt. Liikkuuko liikaakin? Toinen asia, koitin kaivaa tuota stefaa irti mutta aika tiukassa on.. pitäiskö tuon lähteä helpostikin? IMG_0065.mov
  9. soppa

    Kytkin ongelma

    Katselin, että mulla ei ollut tätä tiivistettä lainkaan (otettu youtubesta)... onko myös aiheuttanut jotakin? Tämä toki tilasin, joten nyt tulee paikoilleen. Aika paljon liikkui edestakaisin tämä akseli, joten tekee tuo tiiviste siitä "tiukemman"?
  10. soppa

    Kytkin ongelma

    Nyt on vauhtipyörä viety koneistukseen, ei omilla vehkeillä saa pois materiaalia. Katsotaan nyt miten sitten käy, kun kaikki osat saapuu ja laittaa läjään. Oliko tuohon kytkimen stefan vaihtoon jotain vinkkejä? Millä lähtee pois ja vaatiiko erikoistyökaluja? Toinen, vaatiiko tuo Kimin mainitsema "Kytkinhammaspyörän säätölevy" jotain erikoista vai meneekö vaihto helposti?
  11. soppa

    Kytkin ongelma

    Oliko tuossa VP:n ja akselin päiden limitys mikä jos kaikki on kunnossa? Eli kuinka paljon tuota kiristysvaraa on oikeasti, milli kaks vai enemmän? Nyt kun kokeilin laittaa VP:n paikalleen vielä ilman hiontaa niin VP jäi akselin päästä n. Vajaan millin yli, eli siinä on kiritysvara mitä on nyt. Jos nyt otan millin pois päästä niin onko vaara, että ottaa kiinni C prikkaan? Voiko tuon todeta jotenkin? Saiko tuota kytkinlevyä liikuteltua jos laitan koko paketin kasaan asetelmineen? Ilman asetelmaahan se liikkui
  12. soppa

    Kytkin ongelma

    OK, teen kuten kerroit. Tarkennatko vielä vaikka räjäytyskuvalla mitä prikkaa tarkoitat? Ja siis voiko vaihtaa nyt samalla ilman koneen purkua?
  13. soppa

    Kytkin ongelma

    Täytyy kokeilla VP nyt paikoilleen ilman levyä, niin näkee kuinka syvälle se painuu. Jos se menee askelinpään yli sisäänpäin niin eikös se silloin tarkoita et levy ja VP on kiinni toisissaan ja kytkin ei toimi
  14. soppa

    Kytkin ongelma

    Voisiko akselia ”täyttää” kemiallisella metallilla? Jos siis akseli on jo mennyt liian ohueksi
  15. soppa

    Kytkin ongelma

    Toinen mitä mietein, eli auttaako tuo hiominen mitään jos VP menee vain lähemmäs c prikkaa tai mitä jos se on jo kiinni siinä? Kuvassa ainakin kampiakseli on kulunut ihan loppuun asti. Onko näissä ”uutena” VP:n laippa yli kampiakselin pään, eli tällöin kiristysvaraa on? Tässä tapauksessa sitä ei ole enää ja onko peli menetetty?
×
×
  • Luo uusi...