Tuo teippihomma lähti alunperin siitä, että vanhanliiton autonasentaja neuvoi laittamaan kierteisiin kierroksen teippiä, joka samalla estää niitä ruostumasta kiinni.
Neuvojahan olen saanut todella monenlaisia ja se on käynyt selväksi, että teipin laittaminen on yksi niistä huonoimmista.
Pääsylinteri tuli Minitronilta samoin kuin jarrujen kaikki muut osat. Etupyörän liitosputket sekä takaletkuista takapyöriin menevät putket brittiosalta. (kuparia)
Muut putket teetätin paikallisella autotarvikeliikkeella ja niihin liittyvät liitoksethan eivät ole vuotaneet. Jarrunesteen tihkumista ilmeni nimenomaan jarrusylintereiden
liitoksesta. No toisenpuolen uudesta takasylinteristä tuli nesteet ulos, niin että ilmatessa rumpu oli aivan märkä. No nyt sekin sylinteri vaihtui ja pitää. Samoin uudesta
pääsylinteristä tuli nestettä kumituttiin (pölysuojaan) Pääsylinterikin on vaihdettu toiseen, eikä tihkuta.
Nyt teetätin varaosaliikkeellä vielä ne liitosputketkin käytttäen auton alkuperäisiä, vanhoja junttureita. Ja kas, kun todella vetää tiukkaan, vaikuttaa siltä, että nestettä ei
tihku enää mistään. Jarrupolkimessa on tuntumaa, joskin ensimmäisellä polkaisulla painuu 2/3 pohjaan, toisella vain puoleenväliin. Tämä korjaantunee, kun saa kengät
vielä lähemmäksi rumpuja, jotka nekin uudet, eivät tunnu olevan aivan pyöreitä. Toistaiseksi en ole aivan tyytyväinen tulokseen ja saattaa olla, että katsastusmies on
samaa mieltä, joten jatkan vielä säätämistä, ennenkuin lähden konttorille esittelemään muuten hyvää lopputulosta.
Tämän päivän ogelma varaosien suhteen on aivan varmasti se, että suurin osa, merkkiin kuin merkkiin, tehdään kiinassa tai muissa halvan tuotannon maissa.
Laatu vaihtelee siinä määrin, ettei mistään voi olla varma. Itse yritän aina tarkistaa valmistusmaan ja maksan mielelläni pyydetyn hinnan, jos myyjältä saa edes
jonkinlaisen vakuuden osan toimivuudesta ja varsinkin, jos osa on tehty jossain muualla kuin Kiinassa.