Guest venla3 Kirjoitettu 9. Marraskuuta, 2004 Raportoi Kirjoitettu 9. Marraskuuta, 2004 1272 :n puristuksien nosto olisi mielessä. Männät ok ja hoonausjäljetkin näkyy, niin en tohtisi tasalakisia ostaa. Onko hyvä idea sitten vain laskea kantta? Ja kuinka paljon? Missähän onnistuisi kannen porttaus täällä etelässä? Vai rohkensisiko vinkalla varovasti sörkkiä sileämmäksi?
Guest ministeri Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 2004 Raportoi Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 2004 Vie kansi asiantuntevaan koneistamoon laskettavaksi ja itse voi opiskella vaikka tuosta virittäjän käsikirjasta nro 1 (Esko mauno) noista puristuksista.Jos ei ole kokemusta kannen virittämisestä niin jätä vaan suosiolla rauhaan niin säästyy tehotkin.Yks vaihtoehto ois tilata valmis kansi Englannista,niin muutkin tekevät.
Guest janecky Kirjoitettu 14. Marraskuuta, 2004 Raportoi Kirjoitettu 14. Marraskuuta, 2004 riippuu siitä että missä päin etelää asustelee? kuinka paljon siitä ottaa pois riippuu siitä mitä koneelta haluaa ja mitä muuta siihen tehdään/tulee! kanavat voi itse muotoilla jos pysyy työkalut käsissä,mutta silloinkin täytyy tietää että mistä ottaa ja kuinka paljon! kannen tilaaminen ulkomailta on helppo mutta kallis vaihtoehto! tietysti näistä suomen mini osa kaupoista saa myös valmiita kansia!
Guest 970s Kirjoitettu 15. Marraskuuta, 2004 Raportoi Kirjoitettu 15. Marraskuuta, 2004 Ihan ekana kannattaa selvittää mitä ne nykyiset puristukset mahtaa olla. Palotilan koko, männän kupin koko ja miten alas männät jää lohkoon yläkuolokohdassa. Nykypäivänä valtaosa koneenrakentajista (merkistä riippumatta) suosittelee että männät tulisi koko lailla tarkkaan kannen tasoon. Jos ne jää kovin alas, siinä kärsii puristussuhde ja yleensä myös nakutusherkkyys kasvaa. Jos männät tulee tasoon niin silloin ei kannen palotilan kanssa tarvi niin paljoa kikkailla, jotta puristussuhteen saa halutuksi. Muistakaa myös se homma että minin kansi on herkkä lyijyttömälle pensalle, pakoseetit on pitkässä juoksussa kärsimässä. Ahdinkoneessa ( 1 bar paineet) ei seetit kestä vaikka ajaa hyvän lisäaineen kanssa. Jos kansiin aikoo uhrata rahaa niin kannattaisi harkita pakoseetien teettämistä. Mun ahdinkansiin on uhrattu noin 1,5 kk vapaa-aika muotoiluun ja kaivamiseen eikä kauheasti inspiroi tehdä uusia joka rempan yhteydessä. Nykybensalla en menisi katukoneessa yli 10 puristusten.
Guest venla3 Kirjoitettu 22. Joulukuuta, 2004 Raportoi Kirjoitettu 22. Joulukuuta, 2004 Minkä paksuisia seetejä olette kanteen laittaneet? Siis ei erillistä rengasta vaan suoraan kanteen. Koneistaja piti ehdottamaani millin seetiä kovin ohuena. Tyydyin sitten kahteen milliin. Venttiilit on vakiot, mutta kanavat ja palotilat muotoiltu oman kykyni ja Vizardin neuvojen mukaan. Kysymys 2. Kun asentaa pronssiohjurit (bullet nose). Täytyykö kanavaa kaivaa niin paljon, että ohjurin kiilaosuus työntyy jo kanavaan? Siis pakopuolella. Imupuolella ohjuri jää helpommin ylemmäs kanavaan. Ehkäpä joku ymmärsi selvitystäni :)
Guest 970s Kirjoitettu 23. Joulukuuta, 2004 Raportoi Kirjoitettu 23. Joulukuuta, 2004 Muistaakseni luokkaa 1,5-2 mm omissa kansissa. Millin seeti pelittää kisapeleissä, joissa haetaan kaikki mahdolliset tehonrippeet. Olen kaivanut kanavista ohjarin ympäristön melkein kokonaan ympäröivän kanavan tasolle. Mun kansissa kiilaosuus on näkyvissä kokonaan myös pakopuolella.
Recommended Posts