Jump to content

Peltihommia

Guest niko t

Recommended Posts

Kirjoitettu

Olen tässä ajatellut jatkaa 10v huilannutta Mini projektiani. Kuinka pitäisi toimia sen rungon numeron kanssa ? Lattiat täytyy uusia kokonaan ja se numero on siellä.

Kirjoitettu

Hei. Itselläni oli sama juttu (Mini Clubman -71). Ei muuta kun auto trailerille ja Katsastuskonttoriin. Ja tietenkin kaikki asiapaperit mukaan. Katsastusmies toteaa/tarkastaa ja antaa luvan stanssata runkonumeron uuteen paikkaan, esim. konetilaan. Katsastusmies merkitsi myös rekisteriotteeseen runkonumeron siirtämisen ja vahvisti tarkastuksen. Näin ainakin toimittiin Lohjan Katsastusasemalla. Kannattanee soittaa ensin lähimpään ja varmistaa ennen kuin lähtee viemään projektia asemalle. t. Antti

ps. olen kiinnostunut Ministä varaosiksi, kaikki vinkit otetaan vastaan

Kirjoitettu

Itse olen törmännyt kahteen eri toimintamalliin. Toinen on tuo kankurin mainitsema ja toinen seuraava. Meistaat uuden numeron haluamaasi paikkaan. Menet korin kanssa konttorille, jossa inssi lyö uuden numeron päihän "tähdet".

Molempia käytetään ja lienee inssistä kiinni kumpaa käyttää.

Kirjoitettu

Tätä mä vähän pelkäsinkin. Täytyy jättää se repsikan etulattia viimeiseksi. Tossa kunnossa en uskalla autoa siirrellä ,ettei paljoa vääntyisi. Auto pääsi aikoinaan niin huonoon kuntoon äidilläni . Se oli niin matala, ettei sillä päässyt katsastuksessa nosturille. Kiitos vastauksista.

Kirjoitettu

Sitten se kaikkein yleisin vaihtoehto: vaihdat lattian ja lätkit uuden numerosarjan about oikeaan kohtaan. Itsellä on omassa autossa loppuosa numerosarjasta kulunut lähes olemattomiin eikä vieläkään ole löytynyt innokasta katsastusmiestä joka olisi pistänyt numerot uusiksi vaikka olen itse ehdottanut. "kyllä nämä vielä tästä erottuu..."

Jukka

• 1 year later...
Kirjoitettu

Millähän kohtaa se numero pitäis siinä repsikan lattiassa olla? Kun autoon on n.15 vuotta sitten hitsattu uus lattia, mutta sen jälkeen laitettu seisontaan eikä oo tainnu muistaa sitä numeroo lätkästä siihen pohjaan..

Ps. se peltilätkä kyllä löytyy.

• 2 viikkoa myöhemmin...
Kirjoitettu

Minä tuskailin saman ongelman kanssa hetken ja luulin että repsikan jalkatilaan laitettu uusi pelti on vienyt numerot mennessään. Laadin jo kymmenkohtaisen tunnistusdokumentin jota ehdin jo kierrättää kaikilla entisillä omistajilla. Konttorilta sanottiin että jos viisi edellistä omistajaa tunnistaa auton yksityiskohtia ja allekirjoittaa dokumentin joka kertoo että auto on juuri se mitä paperit väittää, niin uuden numeron saa stanssata lattiaan. Tässä ei kannata huijata, sillä pahimmassa tapauksessa "Kakola kutsuu..." (vanha katsastusmiesten sanonta)

Mutta viime viikolla tutkin uudelleen lattiaa. Huomasin että se kohta lattiasta jossa numero ohjekirjan mukaan pitäisi olla, on vielä alkuperäistä, joten aloin tutkimaan tarkemmin lattiaa. Siis repsikan lattialla menee neljä uraa jäykistämässä pohjapeltiä. Keskimmäsessä urien välisessä pellissä, pitkittäin autoon nähden, pitäisi numeron olla. Minullakin siinä oli ihan sileää peltiä, ei mitään näkynyt. Sitten hioin vähän hiekkapaperilla, ja aivan kuin jotain olisi tullut näkyviin. Hioin vesihiomapaperilla alueen puhtaaksi, kastoin paperia moottorin kyljestä likaiseen öljyyn ja pyyhkäsin hiotun alueen yli. Sen jälkeen puhtaalla paperilla perään ja tsadam...Numero näkyi kokonaisuudessaan ja täysin selkeästi.

Eli jos sinun pohjassa näkyy ne jäykisteurat, niin on se numerokin siellä. Jos pohja on vaihdettu uria myöten, ei muuta kuin dokumentin tekoon ja allekirjoituksia edellisiltä omistajilta hakemaan.

Idefix

Kirjoitettu

multa vaadittiin muutoskatsastus,kun numero ei ole alkuperäisessä paikassa.

ja tietysti muutoskatsastus

hinta normaalin lisäksi

• Luo uusi...