Jump to content

Lohkon putsaus

Guest hertsi

Recommended Posts

Kirjoitettu

Tarkoitus olisi ruveta kasaamaan pikkuhiljaa katukäyttöön tarkoitettua mottia. Lähtökohtana 1275 Allegron kone. Onko tuon lohkon puhdistamiseen muuta tietä kun tuo räteillä hinkkaaminen. (ulkopuolelle muodostunut "suojaava" öljy-pöly kerros pois ja uudelleen maalaus)

Lipeäkylpyä kuulemma suosittelevat? Kokemuksia, vinkkejä?

Kirjoitettu

Kysäisepä sellaisilta pajoilta jotka tekevät esim. teollisuusventtiilien kunnostusta. Heillä on usein lipeäkylvyn tyyppisiä altaita joissa saa kevyen ruosteen yms. pois. Koneistamoilla ei nykyään taida olla noita altaita, ovat kuulemma terveydelle haitallisia ?

Nuo pesukoneet, joita koneistamot käyttävät, irrottavat kyllä irtosaastan mutta sitkeään tavaraan ei oikein pure. Esim. Roverin V8 kannet kävi 3 kertaa pesukoneessa ja lopulta ne piti harjata pyörivällä teräsharjalla ja petroolilla. Eikä ollut sen kummemmasta kyse kuin pikeentyneestä öljystä.

Kun lhkoa putsaat niin kannattaa irrottaa pääöljykanavien messinkitulpat lohkon molemmista päistä. muuten et saa kovin hyvin kanavia puhtaaksi.

Jukka

• 4 viikkoa myöhemmin...
Kirjoitettu

Minä olen käyttänyt tavallista moottoripesuainetta ja antanut sen vaikuttaa puoli tuntia kuivana. Pesu korkeapainehöyrypesurilla. Kyllä lähtee. Moottoriöljyä perään ettei ruostu.

Kirjoitettu

Hyvä liuotinpesuaine toimii hyvin, kun lohko on öljyssä ja kurassa. Osa noista eko-tököteistä haisee pahalle mutta ei juuri irroita töhnää.

Jos haluaa elvyttää vanhaa ruosteista lohkoa tai sitten puhdistaa lohkon sisältä vesitilojen ruosteet/kivettymät niin siihen ei liuotinpesut auta.

Itse tapaan pakata pestyn ja puhtaan lohkon kuivauksen jälkeen puhtaaseen isoon jätesäkkiin, missä se on suojassa odottamassa kasausta.

Jukka

• Luo uusi...