Jump to content

Miniin sähköinen nopeusmittari?


pensseli69

Recommended Posts

Tuli hiukan tilaongelmia minissä, alkuperäinen mittari ei mahdu kojetaluun tai lähinnä vaijeri ei pääse paikalleen ilmanputsarikotelon takia. Onko kukaan asentanut sähköisesti toimivaa nopeusmittaria ja mistä niitä löytää?

Saako pitempää nopeusvaijeria minin alkuperäiselle mittarille?

Jos nyt joutuu nopeusmittarin vaihtamaan niin samalla tarvitsen, kierroslukumittarin, vedenlämpötilamittarin, öljynlämpötilamittarin, volttimittarin, onko ideoita minkä merkkisiä laittaisi? itse olen hiukan ajatellut autogaugen smoke sarjaa tai ihan gaugen valkopohjaisia mittareita.

 

Jos jollain on kuvia toteutuksista niin kiinnostaa. itsellä on tilaa kojetaulussa vain keskellä noin 30-40cm verran.

Link to comment
Share on other sites

Jep, tein Minoriin sähköisen mittarin Autometerin rojuista. Kun kerta piti kikkailla niin piirsin Autocadilla Cooper S Mk 1:n tyyppisen mittaritaulun, printtasin sen kylmästi A4 tarra-arkille ja sen sitten pleksilevyyn mittariston taustalevyksi. Minorin mittari on samankokoinen kuin vanhassa Minissä. On pelittänyt ihan OK eikä sitä edes heti huomaa kotitekoiseksi. Autometerissä on digitaalinen matkamittari/trippi.  Mittari vaatii joko orggis signaalilähteen (jota minissä ei ole) tai sitten Autometerin anturin.

 

Mä olen ostanut omat mittarini käytettynä ebaystä, uudethan maksaa ihan sikana... Anturin ostin SummitRacingiltä, hintaa on jenkeissä joku 50+ USD. Suomessa kai joku 60-70 .

 

Voin nappaa kuvan tosta mun mittarista kunhan ehdin.

Link to comment
Share on other sites

No eihän minillä lujempaa uskalla ajaa ;D vaihdoin ilmanputsarinkotelon sukkasuodattimiin ja pitempi mittarinvaijeri,näillä mennään ainakin aluksi. Muut mittarit ajattelin autogaugen smoke sarjaa,kojetaulu kun on tummaa pleksiä ja mustat kajarin ritilät. kokeilen tummentaa tuon vakion nopeusmittarin linssin ja kirkkaammat polttimot jos se vaan kestää sen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Nyt on kojetaulu nipussa, laitoin ledit mittaristoon ja melko huonosti valaisee,tuskin tummennan linssiä. Ei siellä mitään tärkeitä huomiovaloja ole joten eipä se haittaa vaikka pimeällä ei näy niin hyvin. tuossa kuvanen http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1791020.jpg

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...