Jump to content

Mini peräkärry,vinkkejä rakentamiseen?


pensseli69

Recommended Posts

Nyt kun saan ensin auton valmiiksi niin olisi tarkoitus rakentaa mini peräkärry, asuntovaunuksi. Mitä kannattaa ottaa huomioon ja vinkkejä?

olen ajatellut hommata vanhan peräkärryn johon upottaa minin kori.

olen myös koria vailla jos jollakin on ylimääräisenä,saa olla mätä varsinkin pohjasta koska se nyt lähtee pois. täytyykö tollanen muutoskatsastaa esim kuomulliseksi kärryksi? minkälaiset kantavuudet noissa on? kaikki tieto kiinnostaa.

Link to comment
Share on other sites

Jos aiot tehdä "asuntovaunun" Minin korista ,kannattaa selvittää katsastuskonttorilta asia , sillä VW-kerhon yhdellä kaverilla oli isoja ongelmia saada Kleinbussia rekisteröidyksi  peräkärryksi. Laki on ilmeisesti muuttumassa (?) , siten että auton näköisiä asuntovaunuja ei saisi rekisteriin ( kolmannen polven huhu )? VARMISTA ennen aloitusta!!

Ps lasikuituisia "oikeita"  ;D asuntovaunuja saa Saksasta noin 2100-2990 , paino 135 kg ja mahtuu 2 nukkumaan. Mistäkö tiedän ? Mulla on sellainen Minin perässä ;)

Link to comment
Share on other sites

Tuo näyttää sopivan pieneltä, ongelma on että tuo on valmiiksi rakennettu:) Tuskinpa vaunulla todellista käyttöä tulisi olemaan ellei sitten innostu caravaanariksi:) kyselin hiukan konttorilta eikä pitäisi olla ongelmia, jos rungon tekee itse niin aisat pultattava. onnistuu myös niin että istuttaa vanhan kärryn päälle joko pulteilla tai hitsaamalla ja se pitää vaan muutoskatsastaa "kuomukärryksi".

mikä minin kantavuus on eli kuinka raskasta kärryä saa vetää?

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...