Jump to content

Weberin säätö?


soppa

Recommended Posts

Nyt olisi liukahtanut tuo kaasuttimen muutos eteenpäin ja nyt kyselinkin, että olisiko jollain heittää jotain "perus" säätö lukemia 40 weberiin? Eli kone on "hiukan" viritetty, joten millaisista lukemista kannattaa lähteä hakemaan oikeaa...  Kurkku ??, pääsuutin ??, lisäilma ??, tyhjäkäynti ??, kiihdytyspumppu ??, neulaventiili ??, seosputki ?? Eikös sieltä pitäisi tuollaiset löytyä? Samaan aikaan laitetaan kyllä lambda paikalleen, niin ei ole ihan niin haku ammuntaa ::)

Link to comment
Share on other sites

Tuas on yhdellä tutulla aika paljonkin viritetyssä tonnikolmesatasessa,45mm weberi ja muistaakseni bensasuutin oli 170,ilma myös 170,ruikkarit oli 0,45 ja 40sisäkurkut.

Ittellä on tonnisessa 40mm lortto ja siinä 145bensa,160ilma,0,40 ruikkarit ja 28mm sisäkurkut.....

kurkut piti laittaa noin pienet että sai kunnolla pelaamaan laajalla alueella,ja kun on lähes vakio puristukset ja venttiilit niin huomattavasti helpompi ajaa noilla kurkuilla!

Mutta nämähän on vähän henkimaailman hommia,paljon vaan erikokoisia  suuttimia ja kovaa testiä........ :)

Link to comment
Share on other sites

1:llä kunnossa olevalla 1,5" SU:lla ,hyvällä imusarjalla ja oikealla neulalla vois vain ajella ja nautiskella  ;).

Ja samat tehot vähintään. Vain se "horina" puuttuu.

Link to comment
Share on other sites

Mukava katsella kun nykynuoriso käy sen saman "kivisen polun" Minin virityksissä kuin me "seniorit" 80 luvulla. Sillä erolla tietysti että rahaa ei silloin ollut yhtä paljon käytössä.

Silloin vielä Mineillä ajettiin "oikeasti" kilpaa ja hyviä?? käytännön ohjeita/vinkkejä oli lähipiireissä tarjolla.

Link to comment
Share on other sites

Mitä, eikö mulle tulekkaan +50hp lisää tuohon vääränmerkkiseen autoon kun laitan tupla40mm vaakaimut 900cc koneeseen, 28mm vakiokaasarin tilalle :D

 

Eihän tosiaan 40mm vaakaimun ja 1,5" SU:n välillä ole juurikaan tehollista eroa. Mutta ne äänet... Säätäminenkin nykypäivänä itse on niin helppoa laajakaistalambdalla, tai ainakin toteaminen että pielessä ne on.

Link to comment
Share on other sites

Itse oon kyl ollut ihan tyytyväinen Weber:iin (45), hierottiinhan sitä hiukan mut niin on hierottu tuttujen SU vehkeitäkin on ne ollut sit yhdellä tai kahdella SU:lla (minitonni/historic) on kokeiltu eri neuloja ja jousia ja sit vielä hioskeltu omia neuloja et on saatu pelaan kympillä (tai edes lähes kympillä) ett eipä se SU:kaan oo mikään autuaaks tekevä kaasutin kai niit ois muuten ollut kaikissa autoissa. Ja tuoreimmas hankinnas on Dellorto (45) ja perskules on senki joku saanut säätöihin ja on ollut myös joskus pikku tupla SU:t ja 1kpl 11/2" SU ja pelittihän nekin, mun mielest tää menee enempi kumpi tykkää tyttärestä ja kumpi äiteestä osastolle kun siihen et kumpi on parempi tai helpompi.

Link to comment
Share on other sites

"mun mielest tää menee enempi kumpi tykkää tyttärestä ja kumpi äiteestä osastolle kun siihen et kumpi on parempi tai helpompi"

 

Ja turkkusis tykkäävät isästäkin...

 

Jos se horina on aa ja oo niin pistäkää suosiolla pari pykälää liian isot kurkut. Korisee meinaan aivan sikana ja kulkupuolikin tuntuu mahtavalta kun 4000+ kierroksen kohdalla saa virtauksetkin oikeaan suuntaan...

Link to comment
Share on other sites

Mut jos haluu yksinkertaisen ja helpon miksei heitä sekä Webrua että SU:ta romujen joukkoon ja pistä Reece Fish kaasaria, edut: ei vaihtuvia kalliita osia ei öljyjä ja jousia, vain hiukan ruuvista säätöä ja jo pelaa :).....

Link to comment
Share on other sites

Tai jos haluaa yksinkertaisen ja helpon niin ei kannata harrastaa vanhoja autoja ollenkaan........

Kyllähän nuo vaakaimutkin on ihan toimiviksi kaasareiksi suunniteltu,ei ne niin ihmeellisiä oo etteikö niillä saisi miniäkin pelaamaan....Ja nehän edes näyttää oikeilta kaasareilta......... :)

 

Mutta kuten jo edellä joku sanoi "toiset äidistä jne"

Vaikuttaa vaan siltä että real minimiehet ei muuta hyväksy kuin SU:ta....

 

mielipidejuttuja!!!!Itte ajattelin joskus kokeilla kahta moottoripyörän mikunia.......... ;D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...
Mielenkiinnosta kyselen että ootko soppa saanut minisi webrulla pelaamaan??

Ja minkälaisilla säädöillä ja suuttimilla jos saa udella??

 

En ole vielä saanut kiinni, ainiin ja se 40 Weberi vaihtui Dellorton 45 8-) Nyt pitäis löpö riittää.... ::) Tuli vain sellainen ongelma, että kun mulla on toi konetila kohtuu valmis niin tila loppuu vähän kesken, eikä viitti leikellä peltiä, niin teen sellaisen ilmanputsari adapterin. Viilee ilma putken kanssa säleikön takaa ja adapterin kautta kaasariin. Jos toi viritys toimii niin otan kuvia. Säädöt on Mini1380 lähettämän kirjasen mukaan katottu, nyt en pysty lennossa heittää arvoja, kun en itse niitä laittanut mutta katon tarkemmin, kun saan koneen käyntiin.

Aika on mennyt kaikkien laakereiden ja takatukivarsien korjaamisessa, lisäksi olen päässyt verhoiluja harrastaan. Kuvia aikanaan projekti osastolle ;)

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...