Jump to content

Enemmän bhp:tä


Sjannis

Recommended Posts

Mikä olisi paras tapa viritellä lisää hevoisia Miniin.

Ei ole tarkoitus siis laittaa turboa vaan lievempi viritys vaihtamalla palikoita niin että ei tarvitse modifioida osia (ainakaan paljoa) ja että päästöt pysyisivät rajoissa. Ja niin että voimansiirtoon ei tarvitse vahvistuksia.

Onko nuo Stage 1, Stage 2 jne... hyviä sarjoja?

 

 

Kyllähän tuolla liikenteessä pärjää eikä tarvitse jalkoihin jäädä, mutta kuitenkin...  :-/

Link to comment
Share on other sites

Jos alkuperäiseen aiheeseen palaaminen sallitaan hetkeksi niin minulla on vastaava hanke vireillä. Ostin '96 spi cooperiin toisen moottorin samoissa aikeissa. Vakiot 64 hevosta ovat kuljettaneet luotettavasti sen 15000 kilometriä minkä olen kolmena kesänä ajanut, mutta on tunne että ajelu olisi vielä hauskempaa jos tehoa olisi hieman lisää. Toki ajelu on varmasti hauskaa vaikka originaalilla 850:lläkin, en sitä tarkoita. Mutta minä nyt päätin kokeilla mitä spi-minille on tehtävissä. Moottori on nyt kunnostettu ja siinä on sw5-nokka-akseli ja muutamia muita muutoksia. Roverin ecu korvautui tällä tuotteella: http://www.mini-cooper-clubman.de/html/ ... sic_m.html . Tuo on ollut jo tämän kesän käytössä ja toimii mainiosti. Läppärillä pääsee muuttamaan arvoja ja boksi näyttää samalta kuin vakio-ecu. Tarkkasilmäinen huomaa kyllä eron vaikka pienen suoja-kannen alla olevasta usb-liittimestä.

 

Olen juuri vaihtamassa "uutta" moottoria käyttöön, joten kommentteja hankkeen onnistumisesta voin antaa lähiviikkoina. Päästöarvot ovat yksi hankkeen epäilijöiden huolenaihe. Mutta suhtaudun asiaan optimistisesti - toistaiseksi...

 

Timo

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...