Jump to content

Miniä hankkimassa


n0rm

Recommended Posts

Elikkäs, Tässä talven aikana on alkanu tuomoinen 80 -90 luvun classic mini kiinnostaa. Ennen kuin alan ostoa tarkemmin suunnittelemaan niin olisi mukava tietää, että minkä kokoiset tyypit tommosella minillä pystyy ajamaan. Itse olen n. 195cm pitkä, niin mahtuuko vai joutuuko kattoa leikkaamaan pään kohdalta.  Myös varaosien saanti kiinnostaa. Myykö mitkään liikkeet suomessa mineihin varaosia vai pitääkö aina ulkomailta tilata.

Link to comment
Share on other sites

Noissa uudemmissa Mineissä (80- ja 90-lukuiset) on erilaiset penkit kuin vanhemmissa(60- ja 70-lukuiset). Minä en noihin uudempiin mahdu, mutta vanhempiin kyllä. Valitettavasti en tarkkaan tiedä milloin tuo penkin vaihto on tapahtunut, mutta uudemmissa on niskatuet.

 

Eli pitkälle miehelle "paras" originaali penkki on 70-lukuisissa, joissa on selkänojan säätö. Mikääänhän ei kuitenkaan estä penkin vaihtoa, ja silloin mahtuu kyllä.

Link to comment
Share on other sites

Niin tai aja takapenkiltä   ;D

 

Tämä on muuten mielestäni hauska "urban tale" tyyppinen juttu. Kuinka moni on kuullut kertomuksen, jossa "meidän kylällä oli sellainen iso heppu, joka ajoi Miniä takapenkiltä"?

Itse olen joskus mittaillut kuinka pitkä pitäisi olla, että ylettyisi ajamaan takapenkiltä Miniä. Oma arvio on noin 250 tai vähän yli.

Link to comment
Share on other sites

Jos vaan taitoa ja intoa riittää, niin sitten voi tehdä tämmöisen modifikaation ja ajoasento on sen jälkeen kuin "normaaliautossa". Toki vaatii ohjausakselin vaihdon kanssa pidempään/nivellöityyn. Auto kyllä sitten muuttuu kolmipaikkaiseksi, kuskin taakse ei mahdu edes jalaton lapsi.

 

http://mikaj.1g.fi/kuvat/Minit/Chopattu/penkit/IMG_0395.JPG

 

Mulla ei mahtuntu 183senttisen ruho sisään, mutta katto onkin jonkun verran matalemmalla kuin normaalisti  :D

Link to comment
Share on other sites

Moi, Meillä -74 Mini jossa UK:sta 90-luvun lopulla ostetut "uudemmat" niskatuelliset puolinahkaistuimet. Ajamme melkeinpä joka vuosi heimoveljiemme luokse transylvaniaan johon matkaa kertyy liki 2000 km per suunta. Pituutta itselläni on n. 185 ja penkki ilman lisäpaloja aivan takana.

 

Ei ole ollut ongelmia päästellä yksinajaen (muilla perheessämme ei valittettavasti vielä korttia) päästä päähän kahdessa vuorokaudessa - paremminkin nautinto se on ollut! Kun Minissä on tehoja pikkuisen enemmän, on kiva leikitellä muiden kustannuksella tienpäällä - ei siis muita uhmaten vaan rajojen (ei maiden) puitteissa!

 

Suosittelen Miniä kesäautoksi ja tuunamista omaksi kamuksi jossa sitten on kiva taittaa matkaa - pitempää tai lyhyempää!

 

Tervetuloa porukoihin!

 

 

;)

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...