Jump to content

MCS Clubman ja lisäjarruvalo sekä huoltomuistutin


Juge

Recommended Posts

Hei!

Näin tuli sitten perheeseen sininen Ässä Clubmani. Komee peli!

 

Pari juttua:

Meillä on lisäjarruvalo kokonaan pimeänä. Ei edes "hehku" punaista kun jarruttaa. Missä vika? Onko itse lisäjarruvalo rikki, johto poikki tai jotain...? Onko kellään havaintoa mistä vois vikaa ettiä?

 

Huoltomuistutin herjaa aina käynnistettäessä että Service + auton kuva punaisella ja teksti "09/2013". Selasin ajotietokonetta ja sain selville että auto herjaa että pitäisi katsastaa ja jarrunesteet vaihtaa.

 

Edellinen omistaja kertoi vaihtaneensa jarrunesteet ja auton myynyt liike sanoi että auto on katsastettu. Miten saan noi kaksi Service viestiä itse nollattua? Koitin kaikenlaista, mutta turhaan... tai sitten en vaan osannut... :-[ :)

 

Peruutustutka heittää vian päälle, odotellaan myyjäliikkeen vastausta mitä tehdään. Samalla kerroin tuosta viallisesta lisäjarruvalosta.

 

Itellä e-ville.hk:sta ostettu vikakoodien lukija, sillä en saanut mitään tehtyä noille Service viesteille. Enkä peruutustutkan vikailmolle - en edes sen vertaa että olisin saanut selville vikakoodin joka ehkä olisi kertonut mikä tutkan sensoreista herjaa.

 

Täytynee ostaa ex omistajalta ScanGauge jos sillä vois nollailla noita Service juttuja.

Link to comment
Share on other sites

Täällä se ex omistaja sitten kommentoi.

 

Huoltomuisteja pääset itse säätämään näillä ohjeilla http://www.www.mcff.net/forum/viewtopic.php?f=4&t=2634

 

Katsatusmuistutuksen voit sieltä muuttaa ja nollata tuon jarrunesteitten vaihtomuistutuksen. Nesteet on viime huollossa vaihdettu.

 

Lisäjarruvalo toimi minun aikaan, mutta autohan oli autoliikkeessä yli puoli vuotta. Lisäjarruvalossahan on ainakin tyyppivikana kosteuden kertyminen sen sisälle, liekö siitä johtuva vika.

 

Scangaugellakaan ei tainnut saada tietoa noista antureista, mutta Karikon autotalossa on kyllä huoltohistoriassa tiedossa mikä / mitkä anturit siinä ovat ainakin aikaisemmin häiriöitä aiheuttaneet.

Link to comment
Share on other sites

Kiitoksia!

Eli en vaan osannu... :)

 

Nyt on Servicet kuitenkin nollattu. Omalla kohdalla toimi ainakin tuo suomenkielinen ohje. Katsastuksen nollaus oli jännä, siinä piti vain kääntää vuosilukua yksi eteenpäin niin se kuittaantui sillä. Jännä ettei sinne tullut lukemaan esim päivämääriä jäljellä seuraavaan katsastukseen 365 tai vastaavaa. No mutta pääasia että punainen auton kuva Service teksteineen on poissa :)

 

Englanninkielistä ohjetta menin niin pitkään että tuli se komea mittaristovalo testi ja sen jälkeen tulikin rinkimittarin näyttöön kellonaika ja ulkolämpötila - eli tipahdin ohjeen kyytistä.

 

Jäädään odottelemaan myyjäliikkeen vastauksia liittyen lisäjarruvaloon ja peruutustutkaan.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...