Jump to content

Museorekisteröinnistä kokemuksia?


Guest zero

Recommended Posts

Terve.

 

Omistan Mini 1000:n -77 (käyttöönotettu -78) ja olen suunnitellut tuon museorekisteröintiä. Mitä kaikkea tulisi ottaa huomioon? Sinänsä kuvittelin homman melko helpoksi koska auto on ollut koko elinikänsä vakio- tai lähes vakiokuntoinen. Ylimaalautin sen viime talvena alkuperäisväriin...

 

Kuinka tarkkoja museokatsastajat ovat? Olen kuullut kaikenmoisia kauhutarinoita siitä että kun auto on niin nuori eli lähellä minimi-ikää, katsastus tehtäisiin hyvinkin tarkalla silmällä ja että kaiken tulisi olla aivan kuten alunperin on ollut.

 

Muutamia yksittäisiä kohtia mitä itse olen pohtinut, eli kelpaako vai ei:

 

-tarvitseeko tuuli- ja takalasin tiivisteen kiilanauha olla alkup. värinen eli "krominen"?

-Onko merkitystä onko sivu- ja takahelmat korin värissä vai mustat?

-kelpaako tarvikepuola omansa värisenä (sinisenä) vai pitäisikö se maalata tummaksi tms.?

-takakontissa on alunperin ollut kiinnitystappi varapyörälle ja se on ruostetöiden yhteydessä poistettu ja hävinnyt, tarvitseeko sitä?

 

Tässä nyt alkuun... Oli vielä jotain muuta muttei tähän hätään tietystikään tule mieleen...

 

Kiitos vastaajille!

Link to comment
Share on other sites

Tässä muutama asia:

listaa on myös ollut mustana joten siitä vaan.( ei kuitenkaan tässä vuosimallissa. )

helmat pitää olla korin väriset.Aina.

maalaa puola koneen väriseksi. On nätimi

Kiinnitystappia ei ole ollut enää aluperin tässä vuosimallissa.

Link to comment
Share on other sites

"Kiinnitystappia ei ole ollut enää aluperin tässä vuosimallissa."

 

Ai? Kyseinen yksilö on ollut suvussa uudesta asti ja tiedossa on että siinä on tappi aikanaan ollut. En kuitenkaan ala aiheesta kinaamaan, aina parempi jos ei sellaista tarvitse alkaa taikomaan mistään...

 

Minitronista löytyikin "kirkasta" kiristyslista joka vastaa tarpeitani, joten sekin ongelma hoitui.

 

Kiitoksia paljon näistä!

Link to comment
Share on other sites

lietsu:

Tuota en olekaan huomioinut. Venttiilikoppa, kansi ja sylinterilohko on musta ja alakerta/laatikko maalaamaton. Muistaisin että konerempan yhteydessä osia olisi maalailtu mutta taisi olla vain uudelleenmaalausta tai paikkailua...

Link to comment
Share on other sites

Tämmöset ohjeet sain asian tietävältä miten maalaus pitää suorittaa:

 

Maali on kyllä musta, tosiaan ja laatikko ja kytkinkoppa myös, mutta alumiinin maalaus on juttu sinänsä, eli kaikki voi kuoriutua pois. Ihan sillälailla ettei jää minnekään kuin joihinkin koloihin joka sitten viimeistään pesussa huuhtoutuu pois. Vaatisi siis oman pohjustuksen, mitä tehdas ei tehnyt. Kyllä uusissa oli mustaa kaikki, paitsi jakaja, kaasari ja laturi.Ja ihan kiiltävä pinta. Esim jäähdyttäjä on maalattu erikseen ja on satiini pinta eli himmeämpi.Samoin jäähdyttäjän kotelo ja yläkorvake on himmeämpi.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 viikkoa myöhemmin...
×
×
  • Luo uusi...