Jump to content

Lämmöt


Guest masse

Recommended Posts

850cc austini räkäisi syylärin korkin juuressa olevasta pillistä jäähdytysnesteitä kaasunpoljennan tahtiin, mikä mahtaa olla pielessä? bilteman lämpömittari näytti 90-100 astetta, en voi kuitenkaan luottaa mittarin lukemaan. Termostaatin voi kuulemma ohittaa jotenkin, kannattaako se? Auto on pelkästään kesäkäytössä.

 

Entä onko mahdollista että auto käy liian kylmänä? Jos vaikka asentaisi öljynlauhduttimen.

Link to comment
Share on other sites

Temostaattia kannattaa käyttää myös kesällä.82 asteinen käy 850:een mutta 74 asteinen on tietysti parempi. Jos todella käy kuumana, voi termostaatin keskiön ottaa kokonaan pois. Sivuleikkureilla liikkuvat osat pois. Sinun tapauksessa jäähdyttimen painekorkki on viallinen. Vuosimallista riippuen korkki voi olla 7 paunan tai 13 paunan korkki (Lbs) Sitten laitat myös letkun siitä pillistä auton alle, vaikka uudella korkilla letkusta tuskin juuri mitään enää tulee. 850 ei öljynlauhdutinta tarvitse.

Link to comment
Share on other sites

Otin koko termostaatin välistä pois, eli en leikellyt termarin keskustaa. Tiiviste näyttää pitävän ja lämmöt nousevat loogisemmin. Kai noin voi tehdä?

 

Auto pysyy nyt lämpöjen kannalta paremmin aisoissa, mutta epäluotettava bilteman mittari huitoo huipuissa 100 astetta. Mahtaako tuo olla liikaa?

Link to comment
Share on other sites

Mulla oli kans niin yhdessä välissä mutta tuntui että neste kiersi liikaa ja ei tuntunut ehtiä jäähtyyn ja suuren kierto paineen vuoksi tuli korkista mäelle neuvoisin laittaan termostaatin takaisin ja ottaan keskustan pois tai porata ulkoreunaan muutama reikä esim 3kpl 4-5mm. Ja lämpöjen noususta voi olla vaikea sanoa mullakin tuntui että kone olisi mittarin mukaan kauhean lämmin vaihdoin oikean anturin ja näytti heti paremmalta että jos sulla on bilteman mittari niin kai on anturikin. vaikka neuvoisin pysyyn alkuperäisissä osissa.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Luo uusi...