Guest sami928 Kirjoitettu 14. Tammikuuta, 2004 Raportoi Jaa Kirjoitettu 14. Tammikuuta, 2004 Minillä on kiva ajella talvella, mutta kaasari jäätyy tosi helposti, ainakin minulla.Polttoaineen seassa on Masinolia.. Nyt olisi tervetulleita kaikki mahdolliset kikat,että röpöttely ja hyytyminen loppuisi... Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest ministeri Kirjoitettu 14. Tammikuuta, 2004 Raportoi Jaa Kirjoitettu 14. Tammikuuta, 2004 Minkälainen putsari sulla on?Toimiiko imuilman lämmitin?Jos laittas ilman tulemaan pelkästään pakosarjan läheltä. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest sami928 Kirjoitettu 14. Tammikuuta, 2004 Raportoi Jaa Kirjoitettu 14. Tammikuuta, 2004 Vakioputsari.Viritin joo niin että ottaa ilman just siitä pakosarjan läheltä. Kannattaako maski laittaa umpeen? Ainaskin hamalla 70-luvulla autoissa tais olla maskipeittoja ...? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest ominio Kirjoitettu 14. Tammikuuta, 2004 Raportoi Jaa Kirjoitettu 14. Tammikuuta, 2004 Oletetaan että kyseessä on 850 jotain noin vm. 68-71, putsari kiinni yhdellä siipimutterilla.. imuilman esilämmitys on riittämätön. imuputkea ei saa riittävän lähelle pakosarjaa. Isomalla kaasarilla eli 1000 kuutioiseen kannattaa laittaa läppäsäätöinen imuputki jos ei ennestään ole.Allegrosta löytyy sopiva. Pakosarjan päälle tulee eräänlainen kerääjä josta ilman ottaa.Muuten ei kyllä onnistu talviajo. Maskipeite on ihan pakollinen pakkasilla. Laita maskin sisäpuolelle musta kovalevy mutta jätä riittävästi aukkoa lämppärin ilmanottoa varten. Auttaa tosi paljon kapiinin lämpimyyteen. Mitään masinooleja ja tenuja on ihan turha laittaa tankkiin.Itse polttoaine ei jäädy - vain kaasarinkurkku peittyy kuuraan ja läppä jumiutuu johtuen ilman suuresta virtausopeudesta kaasarissa. Jos imuilma on riittävän lämmintä eli jopa kuumaa ilmiötä ei juuri voi esiintyä. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest ominio Kirjoitettu 14. Tammikuuta, 2004 Raportoi Jaa Kirjoitettu 14. Tammikuuta, 2004 Lisää kasipätkän putsarista. Peltiputken pää saa olla ihan kiinni pakosarjassa mutta jos seitkytlukuinen mini niin koppa on muovia ja ei kovin kuumaa kestä. Maski peittoon niin pitäisi aika hyvin toimia. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest sami928 Kirjoitettu 15. Tammikuuta, 2004 Raportoi Jaa Kirjoitettu 15. Tammikuuta, 2004 Kiitos vastauksista,Kyseessä on tonninen Rover Mini vm.-90 Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest ominio Kirjoitettu 15. Tammikuuta, 2004 Raportoi Jaa Kirjoitettu 15. Tammikuuta, 2004 No eipä ollut paljon apua minusta. Kaikki pitäisi olla ok jos ei ole muutettu mitään alkuperäisestä. Ilmaläppä imuputkessa pitäisi olla kiinni näillä pakkasilla ja tosiaan sen kotelon alta ilmanotto pakosarjan pinnasta.Tenuista ei ole hyötyä. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest sami928 Kirjoitettu 27. Tammikuuta, 2004 Raportoi Jaa Kirjoitettu 27. Tammikuuta, 2004 Kiitos vielä avusta.Olen nyt maskin tilkitsemisen jälkeen ajanut vajaa 2 viikkoa ja auto on toiminut erittäin hyvin.Ja pakkastahan on ollut ihan riittävästi :) Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest ominio Kirjoitettu 27. Tammikuuta, 2004 Raportoi Jaa Kirjoitettu 27. Tammikuuta, 2004 Eikä Masinolia ole tarvinnut laittaa? Nostaa muuten yllättävän paljon polttoaineen litrahintaa.. oletteko koskaan ajatelleet..Ei mitään hyötyä, vain vähäinen oktaaniarvon korotus. Jos sitä tavoittelee tosiaan niin monta litraa saa tankkiin laittaa. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest sami928 Kirjoitettu 27. Tammikuuta, 2004 Raportoi Jaa Kirjoitettu 27. Tammikuuta, 2004 Joo,jätin Masinolin pois ja ajoin 15 asteen pakkasessa kuin tyhjää vain. Ennen "modifiointia" alkoi pätkimään jo pikkupakkasella ja hyytyi täysin yli 60km/h nopeudessa kun kaasariin "tulvi" kylmää ilmaa.. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest ominio Kirjoitettu 27. Tammikuuta, 2004 Raportoi Jaa Kirjoitettu 27. Tammikuuta, 2004 Teoriassa imuilman pitäisi olla suhteellisen kylmää optimitehoja ajatellen mutta SU muuttuvakurkkuinen kaasari on oma maailmansa.. rikkailla seoksilla kovilla pakkasilla tuntuu menevän vauhdikkaasti mutta auto sammuu tyhjäkäynnillä ja se vasta on ongelma esim liikennevaloissa. Toinen ääripää on tietysti kesäajo jolloin tuntuu että pitäisi heittää jäitä konehuoneeseen.. hmm. bensatankki kylmälaukkuun ja jäitä kans.. hotrodeissa ne käyttää hiilihappoa bensan jäähdyttämiseksi..Ja vielä kerran..älkää ostako tenua. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Recommended Posts