Jump to content

Sopiva puolipeite talveksi - mistä saa?


sadjonymous

Recommended Posts

Ou nou, pilaako ne maalipinnan :(

 

Valistaisitko hieman enemmän asiaan perehtymätöntä keltanokkaa, että

millä tavalla ne maalipintaa tuhoaa? Eikö sen pitäisi nimenomaan suojata...?

 

Jos tosiaan näin on niin siten jätän ostamatta moisen rievun :-[

Link to comment
Share on other sites

Äläs nyt "Einsteinettele" siellä, en minäkään hoksannut että miksi pilaisi maalipinnan enne kuin valaisit :)

 

Ja nyt etsittiinkin "hyvin istuvaa" peitettä, ja toisaalta auton pesu kuuluu varmaan kaikkien talvihuoltoon?

 

Mutta se on kyllä totta että vaikka kuinka istuva riepu on ja puhdas auto, niin jostain raosta sitä pölyä menee sisään. Ja jos auto on hiekkapölyä täynnä, ja jos siinä lepattelevaa muovikangasta hieroo koko talven, niin varmaan kyllä jälkikin on sen mukaista...sitä en kiellä.

 

Jos ulkona säilytyksestä on kyse, niin kaikkein paras lienee kuitenkin kaari/pressu teltta jossa pääsee ilma vaihtumaan...

Link to comment
Share on other sites

Veikkaisin että tarkoitus on pitää peitettä käyttöauton päällä, mutta voin olla väärässäkin tällöin ainakaan autoa tuskin pestään aina ennen parkkiin ajoa.

Samaan kategoriaan kuuluu auton putsaaminen lumesta harjalla, voi autoparkaa :'( .

Mutta tosiaan ulkosäilytyksessä maalipinnan naarmuuntuminen tuollaisen peitteen kanssa on varmaa ja talvisäilytyksessä ulkona muutoinkin haitallista kun ei hengitä yhtään kerää kunnolla kosteutta kabiiniin josta seuraa hohmehtuminen ja uumehtunut haju.

Yllättävän moni ei tunnu tajuavan kuinka herkkä maalipinta on ja toiset eivät taasen välitä.

Link to comment
Share on other sites

Mulla on ollut puolipeite nykyisessä autossa parin talven ajan. Sama peite oli edellisessäkin kärryssä. Kyllä oli pakkasaamuina mukava lähteä ajamaan ilman ikkunoiden skrapaamista. Lunta ei myöskään tarvinnut harjata. Yhtään naarmua ei ole tullut nykyiseen autoon, kuteen ei tullut edelliseenkään. :)

Link to comment
Share on other sites

Joo, eli minulla ihan käyttöauto kyseessä ja tarkoitus olisi helpottaa niinkin tuikitavallista asiaa kuin töihin lähtö

talviaamuina. Miten ihmeessä minä sitten autoani käytän talvella jos ihan kaikki toimenpiteet lumen ja jään poissaamiseksi

ikkunoista tuhoaa autoni... ::) Käytössäni ei ole autotallia eikä autokatosta. Autoni seisoo ihan taivasalla tuossa

rivitalomme pihalla. Minulla ei ole mahdollisuutta rakennella kaarikatoksia tms. "autotalleja". Siksipä ajattelin,

että hyvin istuva puolipeite olisi hyvä ratkaisu.

 

No, saattaapi olla, että raiskaan autoni käyttämällä kuitenkin tuota lumiharjaa. Puolipeitteen jätän ostamatta

jos ei löydy hyin napakasti istuvaa. Nimittäin mitään ylisuurta tuulessa kuumailmapallon lailla lepattavaa härpätystä en virittele.

Link to comment
Share on other sites

Ei mulle ainakaan käyttö-auto luo stressiä ja pysyy naarmuttomana, edellinen oli 12v mulla ja lähti hyvässä kunnossa uudelle omistajalle. Mitään autoa ei ole tarkoitettu harjapesulle pesen autot aina käsin ja sienellä ja kuivaan säämiskällä eikä se tuota mulle sen enempää ongelmia.

Link to comment
Share on other sites

Tottapuhuakseni minäkin kyllä pesen autoni pehmosienellä ja kuivaan säämiskällä.

Olenkin saanut osakseni naapureilta hymistelyjä - noh, kateellisia vaan ;D

Näin talvella vaan mietityttää miten se parhaiten onnistuu. No, joko tingin periaatteestani ja

ajan esim. harjattomaan pesuun tai sitten varaan ajan TE-halliin.

 

Kyselen näitä juttuja siksi, että olen aivan keltanokka autojen kanssa. Tämä Mini on ensimäinen oma autoni

ja tätä ennen en ole ollut pahemmin kiinnostunut autoista ylipäätään. Olen jopa jyrkästi vastustanut

perheeseemme kakkosauton ostamista. Kunnes näin tämän Helmin autokaupassa. Rakkautta ensi silmäyksellä ;)

Ja minulle nyt tietysti YKKÖSauto! Haluaisin huolehtia kaunottarestani hyvin, ja ajattelin että joku suoja talven

jäätä ja viimaa vastaan voisi olla hyvä. Olin kai sitten väärässä :-[

 

Lohkolämppäri ja sisätilalämmitin on jo valmiina. En vain ole vielä käyttänyt kun on niin lämpimät aamut ollut.

Ja keltanokkauttani todistaa erinomaisesti se, että en tullut ajatelleeksi sisätilalämppärin sulattavan ikkunoita kirkkaaksi.

Mahtavaa, nyt siis ongelmani ratkesi aivan itsestään 8)

Link to comment
Share on other sites

ei ole mitään vikaa vaalia autoaan ja pitää paraati kunnossa,edellisessä ammatissani korikorjauksen jälkeen pesimme asiakkaan auton ja noin sadasta kaksi asiakasta ei hyväksynyt harjapesua kun tulee naarmuja muut olivat sitä mieltä että kunhan on siisti ja puhdas ;) kun autosta oli vaikka kylki maalattu ja kasattu veimme jopa samana päivänä auton harjakoneeseen eikä auton omistajat valittaneet että ois naarmuja.ymmärrän hyvin että halutaan pitää autosta hyvää huolta,itse en suostu ajamaan vanhalla minilläni edes vesisateella ja ostin sille jopa oman tallin kilometrejä tulee vuodessa noin 200-500km joten ihan turha kapistus mutta rakas :)

Link to comment
Share on other sites

Mulle auto on elämää helpottava ja vapautta lisäävä käyttöesine, ei pyhä lehmä eikä peniksen jatke. Jos autoon vaikka jokunen skraadu tulisikin, niin tuskin menettäisin yöuniani. Niin ollen pesetän auton harjapesussa jatkossakin ja käytän iloisesti suojapeittoa. Yhtään naarmua en tosin ole tähän saakka huomannyt missään, en tässä nykyisessä autossa enkä edellisissäkään.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Omani olen pessyt vain käsin koko sen ajan, kun olen sen omistanut (se nyt vain on helpointa, kun on hyvät paikat hoitaa pesut), mutta nyt alkaa kyllä näyttämään niin pirun likaiselta, että meinaan ehkäpä viedä sen johonkin konepesuun.... Mitään kokemuksia näistä HKI:n pesuloista?

Mielellään Vuosaaren tienoolla.

 

(teki mieli itsekin alkaa jo piirtämään maisemia takaikkunaan ja tyhjälle entiselle mustalle, nykyiselle harmaalle "kankaalle")

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...