Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 01/06/22 in all areas

  1. Vika löytyi ja on nyt korjattu! Kirurgilla oli tarjolla vaihto BCU, kokeiltiin sitä kiinni ja kas kummaa ilmastointi pörähti käyntiin, samoin nyt myös toimivat takalasin lämmitys ja sisätilan kierto. Joku edellinen omistaja oli vaihtanut minun r53:seen, r52.sen BCU:n. Varmaan täysin ehjä osa mutta käypä vain avomalliin. Nyt on onneksi oikea BCU ja kaikki näyttää toimivan moitteetta.
    3 points
  2. Igor

    Mini R53 ropausta

    En jaksa uskoa että noin pieni männän koon kasvu vaikuttaisi poljintuntumaan niin että sen huomaisi. Teoriassa näin toki tapahtuu. Mutta näihin on laitettu paljon isompiakin satuloita ilman että pääsylinteriä on vaihdettu. Takajarruja en ole itsekään koskaan joutunut säätämään kiinni päin palojen vaihdon yhteydessä. Polkenut vain poljinta kunnes palat on kiinni levyssä. Yksi tapa saada huono poljintuntuma on laittaa vanhat vinoon kuluneet palat uusien levyjen kaveriksi, mutta tässähän taisi olla koko setti uutta kamaa.
    2 points
  3. Oli puhetta vaihteiston väljyyden vähentämisestä niin satuin huomaamaan tällaisen kitin: https://www.ebay.com/itm/125299979298 . Mun mielestä tuota kuvassa oikealla alhaalla olevaa kuluvaa muoviosaa ei saa Miniltä uutena yksinään. Koko hässäkkä missä toi on maksaa taasen satkun.
    1 point
  4. tth78

    Mini Countryman Hybrid

    Nokat ja nostajat menivät vaihtoon, auton myynyt liike maksoi 50% ja Mini goodwillina 50%. Oli parin tonnin remppa
    1 point
  5. Nyppäsemällä näköjään lähtee!
    1 point
  6. FD100L

    Tuulilasi!

    Tuulilasi saapunut, tai noudettu. Sitten enää asennus paikalleen!
    1 point
  7. MikaJ

    Mini R53 ropausta

    Jos etujarrujen mäntä kasvaa 48mm->54mm tarkoittaa se karkeesti sitä että ne vaatii 30% enemmän nestettä samaan liikematkaan. Ei tuo ihan älytön ole, todennäköisempää on se että siellä on ilmaa abs-yksikössä kuin että tuosta aiheutuisi selkeä polkimen lisäliike. Jos siellä abs-yksikössä on ilmaa niin se vaikuttaa poljintuntumaan koko ajan, ei vain silloin kun se alkaa rajoittamaan jarrujen lukkiutumista.
    1 point
  8. Turbo 69

    Mini R53 ropausta

    Nyt meni yli hilseen ja mitä hiton öljyä? Jarrunestettä yleensä käytetään. Sääditkö takajarrut yhtään lähemmäksi? Ne saattaa joskus jäädä liian kauas. Ne säädetään alkuun kiertämällä mäntää lähemmäksi ja sitten painamalla poljinta niin kovaa kun jaksaa painaa, monta kertaa. Sitten vielä varmistus ilmaus, käsijarruun ei kannata puuttua ennen ilmausta. Sitten vasta auto käyntiin ja pumppausta. Vielä voi tehdä sen jälkeen varmistus ilmauksen. Oon aika monta kertaa tehny vaikka minkälaisten jarru systeemien korjauksia/ kautta muutoksia, niin aina se ilma systeemissä on ollu suurin ongelmien aiheuttaja. Sylinterien koko tai määrä, ei vaikuta asiaan. Jos palat tai kengät saadaan lähelle pintoja. Ja, ei puhuta senteistä, vaan parista millistä max.
    1 point
  9. Turbo 69

    IMM 2020

    Reissu tuli tehtyä, tosin ei keltaisella vanhuksella, hajosi taas mäntä koneesta. Onneksi viikko ennen. Lähettiin Coupe JCW:llä. 7 maata ja 3200 km tuli pituudeksi 2,5 viikon aikana. Yksi ainoa Coupe nähtiin ja 3 classicia, pari autopurkaamon maskottia ja vaan yks kilvissä! Vanhoja kupliakaan vaan 5, muitakin vanhoja autoja vaan n.10. Missähän ne niitä piilottelee, kierrettettiin sentäs pikkukaupunkien kautta. Yks avo Minin kuski sentäs moikkas. Oli hieno reissu kuitenkin!!!
    1 point
  10. holkki

    R56 MCS jakopää remontti

    Joo,tänä keväänä tullut vietettyä tuon N14 moottorin vieressä enemmän aikaa kuin vaimon... ja tuli tälläinen aihe ajankohtaiseksi,niin päätin vähän avautua. Mulla tuo jakopää-remppa on vain yksi osa koko moottori rempasta ja siksi aika kivuton tehdä moottoripukissa.Mutta muutama huomio aiheesta...Bmw-Mini toimittaa "Value-line kittiä"11312361882 ,sisältää jakoketkun,yläohjain,laakeripultit,kiristin,vanoksen pultti,pakonokan pultti ja venttiilikopan tiivisteet. Lisäksi kannattaa hommata molemmat muoviset laahaimet ja tarvittaessa uusi kampiakselin alapultti. Osat suhteellisen edullisia,150-200 euroa ,hankinta paikasta(maasta) riippuen.Mutta avattuani uuden "kitin",hämmästyin jakoketjun nähdessäni.Se ei ollut enään yhtenäinen lenkki vaan avoin sisältäen ketjulukon. Bmw:n idea on varmaan helpottaa remonttia oleellisesti,koska nyt ei enään tarvi touhuta pää pyöräkotelossa,vääntäen tiukkaa kampuran pulttia,vaihdella etupään stefaa vaan vanha ketju poikki,liittää esim. rautalangan pätkällä ketjut peräkkäin ja vetää vanhan pois uuden asettuessa paikalleen.... No,usein näin helpolla ei pääse,vaan vanha,väsynyt kiristin on päästänyt venyneen ketjun ruoskivaan sivulaahaimet tai ylälaahaimesta irtopalasia.Kun vaihtaa laahaimet,tarvii pyöräkotelon kautta vetää irti laahaimien laakeripultit , jotta pääsee yläkautta nostamaan vanhat laahaimet pois ja pudottamaan uudet tilalle ja laakeripultit takaisin paikalleen.Laakeri pultit on hieman ikävästialahihnapyörän takana,joten joutuu kääntämään moniuran kiristimen "löysä"-asentoon ja löysäämään 3 torx pulttia hihnapöyrästä,jotta laakeri pultit tulee ulos. Luonnollisesti remonttiin tarvii ehdottomasti nokan lukitus setin,jolla moottorin ylä-ja alakerta lukitaan jotta ne liiku asennuksen aikana. Ehkä suurin murhe uudessa ketjussa on lukkopalan "niittaaminen" Pöydällä se oli suhteellisen helppoa tuurnalla koputella kevyesti penkkiä vasten,mutta moottorissa se vaatii jonkunlaisen "niittaustyökalun",pitää hieman selvittää...Myös ehdoton juttu on öljypohjan avaaminen(10 kpl 6x20mm) pultteja,jos laahaimet on vauroituneet eli niistä puutuu palasia jotka kulkeutuu esim.öljypumpulle... No,siinä operaatio yksikertaistettuna,tietty aina tulee "pikku" ylläreitä,mutta homma ei ole mitään rakettitiedettä,kun hommaa etukäteen hieman työnkulkuun liittyviä ohjeita esim.netistä ja tuon nokan lukitus setin.Kirjoittelin juuri siksi,jotta jos joku foorumilainen aikoo ryhtyä jakopää remppaa,multa löytyy lainaa tuo lukitus setti ja kampiakselin lukkorauta, jolla saa tehtyä perinteisen alarattaan irroitustyön, sekä Bentleyn -raamattu ohjeineen.....ohessa muutama kuva... -moottori kuvassa nokan lukituspalat paikoillaa ja etupään "lukkorauta" asennettuna,ketjuliitos näkyy valkoisena.....
    1 point
×
×
  • Create New...